Zorlee Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Heisann dere! Fredag 26. Juni "kjøpte" jeg iPhone fra finn.no, fra denne annonsen: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17988407 Jeg har vært naiv og godtroende, og forhåndsbetalte beløpet (2500,-) som vi ble enige om via e-mail og telefon. Jeg har forsatt ikke mottatt telefonen, og det meste tyder på at dette er svindel: - Jeg får ikke svar via e-mail - hun sa hun skulle gi meg kollinummer, dette skjedde aldri, selv om jeg har ringt og spurt om det. - Jeg har ringt henne 2 ganger, og hun har tatt telefonen og beklaget seg. Jeg ringte sist i dag, den tredje gangen, og samtalen var følgende: "Hei! Dette er *mitt navn* og jeg har forsatt ikke mottatt pakken. Jeg blir nødt til å spørre om å få pengene tilbake igjen eller... "Du, jeg er ikke eieren av telefonen, jeg heter Trine og vil ikke ha noe med dette å gjøre" Sigh... Jeg vet jeg har vært dum angående forhåndsbetaling, men jeg lurer bare på om det noe som kan gjøres? Trolig har hun lagt ut falskt navn og/eller e-post adresse. Hun har ikke lagt ut adresse. Det jeg allikevel har, som trolig er ekte, er telefonnummer og kontonummer. Kommer jeg noen vei med dette? Jeg får ingen treff i telefonkatalogen, så er det mulig å finne navn/adresse på vedkommende ved bruk av andre metoder? Jeg tenker på å melde det til forliksrådet og/eller politiet. Hva synes dere om dette? Er det vits, eller tar det for mye tid og energi, for en for liten gevinst? Det er utrolig surt, og jeg kjenner meg oppgitt over slike slindlere. Det er nettopp derfor jeg skulle ønsket å fått gjennom en sak, slik at vedkommende fikk et skikkelig slag i trynet! Pengene er en ting, men jeg synes det hadde vært så bra hvis denne svindleren ikke hadde kommet unna med dette! Takker for gode svar på forhånd! Ha en fin dag videre! Vh Zorlee Lenke til kommentar
branick Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hvordan betalte du henne pengene? Dette vil være avgjørende for din sak angående pengenes del.. Anmeld svindelen uansett! Nulltoleranse for slue gærninger på nett og ute i hverdagen må alltid følges! -Øivind- Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Anmeld henne med all infoen du har om henne. Hvis dette er et engangstilfelle fra hennes (Han, har du snakket med selve personen på tlf, eller sms?) side kan du glemme å få igjen noe. Hvis dette er en svindler som har svindlet mange personer kan det hende politiet vil se på saken. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 kan man få info om eier av konto av banken? isåfall hadde jeg tatt meg en kjøretur Lenke til kommentar
E7ite Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 kan man få info om eier av konto av banken? Nei. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 da hadde jeg dratt en spansk en og ringt bankene og sagt kontonummeret, utgitt meg for å være eier og sagt at jeg har byttet adresse og lurer på hvilken adresse de har på meg nå Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) send meg nummeret på pm så skal jeg gjøre et forsøk "Det er en gammel annonse, men ser at du hadde en iphone til salgs, hvis du har den enda jeg er veldig interessert. Hvis jeg setter over et forskudd nå, når kan du sende telefonen? Haster veldig med ny telefon!" tro meg , folk er griske og DUMME edit: spes denne sorten hehe Endret 14. juli 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
fox Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) smart tenkt hvis det er henne, dermed bør vi spore opp etter henne... Hater svindlere! Endret 14. juli 2009 av Fox Lenke til kommentar
Gonzo2 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 kan man få info om eier av konto av banken? Nei. Jo, jeg forrhandsbetalte en vare via et forum. Da det tok over 1 mnd og jeg ikke fik tak i personen sendte jeg en mail til banken min (postbanken) hvor jeg forklarte situasjonen. Et par minutter fikk jeg vite navnet på personen. Om dette har noe med at motakeren brukte DnB nor som bank, aner jeg ikke (DnB eier Postbanken..) Men det er verdt et forsøk! Lenke til kommentar
Zorlee Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Wow! Tusen hjertelig takk for gode svar! Jeg setter umåtelig stor pris på det! =) Jeg forhåndsbetalte via nettbank, så jeg betalte dessverre ikke gjennom PayPal, som i dette tilfelle kanskje kunne hjelpet meg. Jeg skal sende mail til Postbanken (min bank), hun nevnte i en telefon at hun har SR-bank husker jeg. Hmm, får i alle fall prøve! Ellers sendte jeg mail til forbrukerrådet, som anbefalte meg til å fylle ut et klageskjema og sende dette til mitt lokale forbrukerråd. Dette vil jeg også gjøre, men føler jeg har litt lite å komme med, når jeg kun har (trolig) falskt navn, ingen adresse og kun et ekte kontonummer, samt mobilnummer. Hva synes dere! PM er sendt, Daily-Drifter! Tusen takk for at du vil hjelpe!! Vh Zorlee Lenke til kommentar
TEE Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Anmeld til politiet. Andres råd om bitchslapping kommer bare til å gi deg trøbbel mens hun slipper unna. Lenke til kommentar
marama Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Sendte av gårde en mail der jeg spurte om å få kjøpe iphonen for 2400,-. og om den var fortsatt til salgs. fikk svar i dag att jeg skulle få den for 2400,- hilsen Tore På Sporet... min underskrift skal prøve å få noen opplysninger om personen.. Lenke til kommentar
marama Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Personlig infoside telefonkatalogen.no *Personinfo fjernet av admin.* er vel kanskje ikke helt lovlig dette innleget , men tar sjansen Nei, er ikke det. Mvh Jarmo Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Sendte av gårde en mail der jeg spurte om å få kjøpe iphonen for 2400,-. og om den var fortsatt til salgs. fikk svar i dag att jeg skulle få den for 2400,- hilsen Tore På Sporet... min underskrift skal prøve å få noen opplysninger om personen.. oppdater oss:) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Diggbart, skal følge med på saken. Hadde en venn som holdt nettopp på å bli svindlet av nigeriascammer fra England. Lenke til kommentar
Zorlee Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Kjempegreier! Det hadde vært så utrolig bra å fått noe rettferdig utav dette! Jeg føler ikke det har så mye for seg å melde til politiet, da jeg har svært lite info. Men hvis jeg får litt mer info (i.e. adresse etc) så tror jeg at jeg kunne fått noe utav f.eks. en klage til mitt lokale forbrukerråd. Forresten - er det mulig å bruke e-mail som "bevis?" For dette her beviser jo at jeg har blitt svindlet, men tviler litt på at det fynker... Tusen tusen takk for hjelpen! =) Z EDIT: Den Nora Jakobsen har ikke korrekt telefonnummer i alle fall. Problemet er at navnet antageligvis er falskt, da hun også utgav seg som "Trine" i en telefonsamtale, da hun hevded at hun var en annen... :| Endret 20. juli 2009 av Zorlee Lenke til kommentar
marama Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Hei! Mitt konto nr er ........... Mitt tlf nr er *fjernet av administrator* Jeg er på ferie nå! Jeg har iphone her å kan sende den i dag om du får overført før kl 12. Mvh Nora tlf stemmer ikke med katalog opplysninger. prøver å få kontakt på tlf nr jeg fikk opplyst i mail... men ikke fått svar enda.. ble oppringt av "nora" akkurat nå.. trønderdialekt? snakket rent norsk.. hehe veldig hyggelig jente Endret 20. juli 2009 av Dotten Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hvem er det som tar med seg ting de skal selge på ferie? Høyst uvanlig vil eg si. Lenke til kommentar
marama Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg spurte i mailen, ettersom jeg bor i åndalsnes, så kunne vi møtes ved salg selfølgelig var hun på ferie med telefonen rart ikke finn.no kan gjøre noe med saken de kan få både tlf + kontonr til personen.. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Tough luck.. Følger med videre her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå