Gjest Litt fortvilet. Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei, Helt siden jeg begynte på skolen har jeg og en "venninne" av meg alltid vært litt ilag og kommet godt på talefot. Nå går vi begge på samme ungdomskole, jeg har kjæreste og vi har det kjempe bra ilag. Men jeg har så lyst og være venn med "venninna". Jeg føler meg alltid så bra med henne, og jeg vil virkelig at vi skal kunne være venner. Være venner uten at det er noe mer som kan ødelegge. Vi finner en sjelden gang på noe ilag, men det er som regel også i lag med andre, vi oppnår god kontakt på skolen og prater ofte ilag. Det har streifet meg at kanskje hun kan like meg, sån mer en bare en venn. Hun gjør ofte småting som jeg ikke tenker over, men kanskje det betyr noe mer? Sån som at hun av og til kan ordne litt på håret mitt, eller skjorta og sånne ting. Jeg vil så gjerne kunne henge ut med henne, kanskje bare vi to og prate. Jeg oppnår en kontakt med henne som jeg nesten aldri opplever med andre. Jeg tror hun liker og være lamme meg og. Men jeg merker litt på henne at hun ikke vil bli for god venn for hun er kanskje rett for at det blir noe mer eller, at en av oss gjør noe som kan ødellege forholde jeg har med kjæresten min... Har noen, et tips eller to som kan gjøre at vi kan være gode venner uten at vi skal ha så mange misstanker om hverandre og må være forsiktig hele tiden? Rotete skrevet men jeg håper dere forstår... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Bare min mening da, men jeg synes du bekymrer deg over ingenting. Det du beskriver er sånt som ei venninne/venn, les:kompis, gjør gjerne for hverandre. Man hjelper hverandre. Dette gjør man også for sin kjæreste, om man har en, men det er ikke ensbetydende med at man vil noe mer enn vennskap bare fordi man er kjekk, rett og slett. Bare ta det rolig, du har jo dame, så så lenge du ikke har noe annet enn vennskaps følelser for venninnen din, er alt fint. Når det er sagt, hvis du føler deg plaget av at hun tar "for mye" på deg, venninnen, så si fra. Det er lov, men ikke stress deg opp over det, bare si fra. Si at du synes det føles feil eller litt rart, eller ubehagelig. F.eks "det er forbeholdt dama mi ". etc. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Si det face to face, så enkelt er det faktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå