Gå til innhold

Mister IP adressen støtt og stadig

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Jeg sliter litt med rare ting på mitt trådløse nett. I tide og utide så mister jeg IP adressen på alle klientene på mitt trådløse nett. Jeg ser på tilkoblingsstatusen at den har 100% connection så det er ikke der problemet ligger. Jeg kjører en Windows 2003 Server som AD controller og den distribuerer IP adresser.

Nå er det slik, så vidt jeg kan se, at maskiner som ikke er på trådløst nett, altså kablet, ikek mister IP adressen. Jeg har alltid vært i den troen at IP adressen er et LEASE basert system der lease tiden, men denne er som default, til 8 dager. Har nå satt den til unlimited bare for å se, men tviler jo på at dette hjelper noe som helst.

Det virker også som at dette skjer hyppigere hvis jeg tyner det trådløse nettet ved å utføre massive kopieringsjobber over det trådløse nettet. Er det slik at en klient og DHCP server komuniserer hele tiden for å opprettholde leasingen?

Bare så det er sagt - hvis jeg setter en statisk IP på en maskin i det trådløse nettet så mister den ALDRI nettet.

Setter pris på alle tips her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...