Gå til innhold

Stjålet sykkel (forsikrings spm)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og min bror gikk begge til innkjøp av hver vår landeveis sykkel ifjor sommer. Disse syklene ble kjøpt brukt på finn, men bror sin ble stjålet fra oss for 3 dager siden fra vår egen bod(!)

Bror betalte 10.000kr. Vi har ingen papirer for sykkelen (kvitteringer etc.), men er det noe vi kan få igjen på noen forsikring på dette? Dekker innboforsikringa dette? Jeg vurderer nå derfor å lage en ny forsikring på sykkelen min, men går det om jeg ikke har kvittering på den?

Tusen takk for svar:)

Endret av Vrinsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har googlet litt rundt og funnet ut at hvis sykelene er registrert med Falck sykkelregister vil innboforsikringa dekke tapet av sykkelen. Men på forsikrings sida står det at egenandelen reduseres til 2000kr ved tap av låst sykkel. Hva med med at egenandelen reduseres? Sykkelen er jo verdt 10.000kr.

Må vi betale for at vi mista sykkelen??

Lenke til kommentar

Egenandel er den del av forsikringssummen som du må dekke selv. Helt normalt.

Normalt sett så varierer egenandel alt etter hvor god avtale du får med forsikringsselskapet og/eller hvor aktsom/uaktsom du har vært i forsikringssaken.

Lenke til kommentar

Fordi at du ikke skal tjene på at sykkelen blir stjelt. Dermed gjør du det du kan for å unngå det = mindre tjangs for at den faktisk blir stjelt.

Om du låser den med godkjent lås og registrerer sykkelen hos Falck så reduseres egenandelen til 2k. Ellers er det vanlig at den er på mellom 3-5k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...