Føss Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Hei. Jeg har forvillet meg bort fra hardware forumet for å få oppklart og muligens få noen forslag. Det har seg slik at etter kjøkken TV'en tok kvelden ville jeg gjerne ha mulighet til å bruke et RiksTV abonnement "kort" på den nye TV'en som blir kjøpt, uten å måtte ha en dekoder ved siden av. Jeg kom over denne hvor det stod den hadde tuner godkjent for RiksTV, men at man måtte ha CA modul og programkort, om noen ville være så vennlige å forklare akkuratt hva det er og eventuelt gi meg andre forslag hadde jeg satt pris på det. Mange takk. EDIT: beklager hvis det skulle vært postet under "TV aparater" Endret 13. juli 2009 av 3D-player Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei. Jeg har forvillet meg bort fra hardware forumet for å få oppklart og muligens få noen forslag. Det har seg slik at etter kjøkken TV'en tok kvelden ville jeg gjerne ha mulighet til å bruke et RiksTV abonnement "kort" på den nye TV'en som blir kjøpt, uten å måtte ha en dekoder ved siden av. Jeg kom over denne hvor det stod den hadde tuner godkjent for RiksTV, men at man måtte ha CA modul og programkort, om noen ville være så vennlige å forklare akkuratt hva det er og eventuelt gi meg andre forslag hadde jeg satt pris på det. Mange takk. EDIT: beklager hvis det skulle vært postet under "TV aparater" CA modul er ganske enkelt en kortleser til TV'n. Uten kortleser så kan du heller ikke få benyttet noe RiksTV smartkort. Dersom du ikke ønsker å kjøpe kortleser og RiksTV kort så kan du likevel se alle NRKs TV kanaler og høre på alle NRKs radiokanaler. Lenke til kommentar
Føss Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Men jeg har RiksTV kort, skulle bare ønske å ikke ha en stor boks ved siden av TV'en på kjøkkenet. Så hvis jeg f.eks. kjøper nevnte TV med en CA modul så skulle alt gå fint? Takk for svar. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Men jeg har RiksTV kort, skulle bare ønske å ikke ha en stor boks ved siden av TV'en på kjøkkenet. Så hvis jeg f.eks. kjøper nevnte TV med en CA modul så skulle alt gå fint? Takk for svar. Ja du må kjøpe Technicrypt CXV MP RiksTV CAM'en til kr. 999. Da slipper du dekoder. Du plasserer kortet i CAM'en og dytter CAM'en inn i TV'n. Her er direktelink til den aktuelle CAM'en : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=405727 Etter at du har fått tak i CAM'en (kortleser) så må du opplyse CAM serienummer til RiksTV ellers vil ikke smartkortet fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå