Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på om dere visste om det var mulig og bruke Java 2 idag?

Og isåfall vet dere om noen verktøyer som kan programmere java 2 100%?

Eller burde man bare lære seg nyere Java? :p

Og isåfall hva ville være forskjellen? : )

Takker for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Java og versoner er litt spennende. Java 1.2 tom 1.5 går under "java 2". Se forøvrig http://en.wikipedia.org/wiki/Java_version_history for full historikk.

En fin ting med java er at den er bakoverkompatibel, virket betyr at du kan laste ned siste versjon og skrive kode i henhold til en eldre versjon dersom du ønsker det.

De største endringene kom med J2SE 5.0, se samme side som overfor for detaljer. I de andre versjonene er det, så vidt jeg kommer på i farten, ikke større endringer du vil komme borti i begynnelsen.

Hvorvidt du bruker noen av de elementene som har blitt innført med java 1.5 eller ikke, tror jeg ikke spiller så stor rolle. Det kan du evt gjøre etter hvert.

Støtter Bludd i å laste ned Eclipse og siste jdk - så er det bare å sette i gang :)

Lenke til kommentar

Jau, det er noe rare greier der. Som du sier var alle versjonene fra 1.2 til 1.5 Java 2, men det er ingen grunn (hvis det ikke er noe embedded stæsj osv) for å ikke gå for nyeste versjon. Folk som installerer JRE på Windows får jo automatiske oppdateringer osv.

Eclipse kan brukes til masse rart utover programmering, f.eks. skrive rapporter i LaTeX osv. Eclipse er flotte greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...