Gå til innhold

Reciever/Forsterker til CV's?

Anbefalte innlegg

Heisann, har nettop kommet fra tromsø og fikk selvfølgelig med meg 2 stk Cerwin-Vega høytalere og nå sitter jeg og funderer på hvordan Reciever/Forsterker jeg må ha for og drive disse 2.

noen forslag til en som klarer og drive disse 2 uten problem til en fornuftig pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, har nettop kommet fra tromsø og fikk selvfølgelig med meg 2 stk Cerwin-Vega høytalere og nå sitter jeg og funderer på hvordan Reciever/Forsterker jeg må ha for og drive disse 2.

noen forslag til en som klarer og drive disse 2 uten problem til en fornuftig pris?

Hei, kommer jo ann på hvor mye du er villig til å punge ut. Men disse vil nok gi CWene dine passelig med trøkk. Strekker ikke pengene til er det ikke noe i veien for å gå ned et hakk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Noen forslag til en som klarer og drive disse 2 uten problem til en fornuftig pris?
Strekker ikke pengene til er det ikke noe i veien for å gå ned et hakk.

Jeg vil absolutt ikke råde trådstarter til å kjøpe noe mindre en den integrerte forsterkeren du linker til, heller motsatt. Det finnes alt for mange skrekkeksempler hvor Cerwin-Vega-høyttalere blir drevet av en underdimensjonert forsterker.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Noen forslag til en som klarer og drive disse 2 uten problem til en fornuftig pris?
Strekker ikke pengene til er det ikke noe i veien for å gå ned et hakk.

Jeg vil absolutt ikke råde trådstarter til å kjøpe noe mindre en den integrerte forsterkeren du linker til, heller motsatt. Det finnes alt for mange skrekkeksempler hvor Cerwin-Vega-høyttalere blir drevet av en underdimensjonert forsterker.

Er enig med deg i det. Men ofte er det slik at forsterkeren skal være det "billige" leddet når en kjøper høyttalere til 2500,- Nad sin forsterker er på 2x80 watt i 8ohm. Det skal gi brukbart trøkk til CWene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Joda, NAD sine 2x80W leverer absolutt varene. Jeg har hørt forsterkeren på tilsvarende høyttalere i CLS-serien og det trøkket rimelig godt.

Lenke til kommentar
Hvordan vil denne takle de 2 Cv'ene da? en kompis av meg sa denne var evig nok.

Harmon Kardon

Har ikke prøvd den forsterkeren, men etter mine erfaringer er Nad sine watt av litt mer trøkk enn det Harman Kardon sine er. Jeg ville absolutt spikket og spart litt til for en kraftigere forsterker. Høyttaleren din er ikke dyre, men den trenger mye kraft. Derfor synes jeg det er smartere å legge litt ekstra penger i den, og kanskje fungerer den greit med neste høyttalersett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...