Tunky Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Heisann. Så nå på Lånekassens sider at jeg har fått en del stipend, og rundt dobbelt så mye lån. Er det sånn at lånet blir omgjort til stipend hvis jeg består eksamen, eller har jeg allerede klart å skaffe meg stort studielån? Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Alt er lån, så trekkes stipendet fra og deretter trekkes 16k? eller noe i semesteret fra om du står. Det er lån som blir omgjort, ikke stipend. Stipend er gratis penger du får uansett, ca 2k mnd. Endret 13. juli 2009 av War Lenke til kommentar
sexten Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Om du valgte Fullt lån og stipend når du søkte om støtte så vil du få ca. 6k i måneden hvorav en viss sum av dette blir omgjort til stipend (lånet blir slettet) OM du står på eksamen/får studiepoeng. Om du valgte bare stipend og ikke noe lån når du søkte vil alt du har mottatt i "lån" bli omgjort til stipend om du står på eksamen/får studiepoeng. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Altså, jeg søkte om både fullt lån og stipend. Står at jeg har fått cirka 10k i stipend og 20k i lån i hvert av semesterne. Det jeg egentlig lurer på er om hele lånet (20k) blir omgjort til stipend, eller bare deler av det. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Bare deler av det. Ca 16000 om du får 40k i lån. Alt blir ikke omgjort, noe lån får du. Endret 13. juli 2009 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå