Gaudakongen Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Har akkurat kjøpt meg SonyEricsson W995. Denne telefoner har innebygd GPS mottager og bruker programvaren Wayfinder Navigator. Men en bekjent av meg påstod at det koster penger å bruke GPS'en på telefonen. Er dette riktig? Greit at det koster for programvaren, men for bruk? Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Wayfinder bruker nettet (GPRS) for å oppdatere kartet. Dette koster det samme som du betaler for nettrafikk. (Merk at datatrafikk når du er utlandet koster flesk og en høyrearm.) I tillegg kommer abbonementet på tjenesten. Lenke til kommentar
Gaudakongen Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Wayfinder bruker nettet (GPRS) for å oppdatere kartet. Dette koster det samme som du betaler for nettrafikk. (Merk at datatrafikk når du er utlandet koster flesk og en høyrearm.) I tillegg kommer abbonementet på tjenesten. Ok takk for svar. Men søker den ofte etter oppdatering? Er dette noe man kan styre selv? Abbonementet på tjenesten hva er det? Er det hva Wayfinder programmet koster? Ser at dette koster 39euro/12mnd. Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Ok takk for svar. Men søker den ofte etter oppdatering? Er dette noe man kan styre selv? Jeg har inntrykk av at den søker etter oppdatering ganske ofte, og en grunn til at jeg ikke bruker denne funksjonen omtrent. Det er så vidt meg bekjent ikke mulig å styre disse oppdateringene. Abbonementet på tjenesten hva er det? Er det hva Wayfinder programmet koster? Ser at dette koster 39euro/12mnd. Ja, det var det jeg mente med abbonement. Lenke til kommentar
Gaudakongen Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Ok takk for svar. Men søker den ofte etter oppdatering? Er dette noe man kan styre selv? Jeg har inntrykk av at den søker etter oppdatering ganske ofte, og en grunn til at jeg ikke bruker denne funksjonen omtrent. Det er så vidt meg bekjent ikke mulig å styre disse oppdateringene. Abbonementet på tjenesten hva er det? Er det hva Wayfinder programmet koster? Ser at dette koster 39euro/12mnd. Ja, det var det jeg mente med abbonement. Ok da forstår jeg. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Hevne Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg har brukt GPRSen på w995 og jeg har ikke meldt meg på noe abonnement. Og det virker som kostnadene for å ha den på er det samme som nedlastingen. dvs 5 kr per mb. Jeg har hatt den på i evigheter og hatt mye morro og regningen så langt er kun 18 kr etter lang bruk. Lenke til kommentar
Libra1988 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Er det mulig å legge inn kart og gps programvare som feks tomtom? Har tomtom programvar + kart jeg kjøpte til bruk med min gamle HTC diamond.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå