Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg har plass til alt mitt av mitt fotoutstyr + mye mer. Jeg har nå D300 med batterigrep og rrs l-bracket, nikon 16-85, nikon 70-200 og SB900 + div. Det er fortsatt plass til et til pro kamera og flere objektiver om jeg omplasserer litt. Blitsen kan flyttes til side lommen hvor det er plass til 2-3 blitser og 16-85 blir mest sansylig byttet ut med 24-70 og 14-24 ettervert Drømmen er å kjøpe D3, 24-70 og 14-24 + en ekstra SB800 eller SB900. Det kan se ut som om det er plass til det. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hei Syns disse baggene ser spennende ut. Klarer ikke helt og bestemme meg for hvilken bag jeg skal velge Utstyret jeg har er: Nikon D80 (skal kjøpe batterigrep) Sb-600 Nikkor 16-85mm Nikkor 50 mm Tamron 70-300 mm Skal det nærmeste året ha: Nikkor 24-70mm Nikkor 135 mm macro Det jeg lurer på i den forbindelse er hvilken bag bør jeg satse på for å få plass til alt dette? Lurer også på om noen har erfaringer med Domke Gripper Camera Strap 1.5"? Takker på forhånd for svar:) JC Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Får gjøre et nytt forsøk på å svare deg (etter å ha brukt en halvtime med å skrive et langt svar bare for at backspace skal fucke opp alt med å fungere som tilbake knapp i IE) Uansett, Domke gripper strap 1,5 fungerer utmerket. Den har de samme innsydde gummitrådene som domke baggene har. Noe som gjør at den sitter som støpt på skulderen. Den er tynn men sterk og behagelig. Anbefales Eneste negative jeg kan si om grippe strapen er at Q/R sitter altfor langt oppe. Så selv om du har løsnet reimen me Q/R så henger fortsatt 10cm++ med reim igjen på kamera. Når det gjelder den rette bagen til deg så er F-1x og F-7 er litt større enn F-2, mens F-6 er i bunn og grunn en F-2 uten sidelommer. Jeg vil tro du får plass til alt det utstyret i både F-2 og til nøds i F-6. Det kan også være lurt å sjekke ut J-serien til Domke Endret 2. august 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Spook Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Får gjøre et nytt forsøk på å svare deg (etter å ha brukt en halvtime med å skrive et langt svar bare for at backspace skal fucke opp alt med å fungere som tilbake knapp i IE) Vet godt hva du mener her. Derfor bruker jeg Firefox og har tillegget "Greasemonkey" (for et navn!) installert og har lagt inn greasmonkey-scriptet "Textarea Backup". Fungerer helt utmerket og gjrø det umulig å "miste" halvveis (eller helveis) ferdige innlegg før de postes. Disse "huskes" selv om du skulle stenge ned browseren. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Da har jeg vel egentlig bestemt meg for en Domke F-2 Waxwear men er dette den eneste Vantette/vannavstøtende baggen de har? Noen som har bilder av den med en del fotoutstyr oppi? lurer på hvordan det blir med kamera og linser oppi der:) Takker på forhånd for svar:) JC Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Da har jeg vel egentlig bestemt meg for en Domke F-2 Waxwear men er dette den eneste Vantette/vannavstøtende baggen de har? Noen som har bilder av den med en del fotoutstyr oppi? lurer på hvordan det blir med kamera og linser oppi der:) Takker på forhånd for svar:) JC Hvis du ønsker å se bilder av fotoutstyr i en domke f-2, så kan du blant annet besøke en fra forumet her sin blogg : http://blog.kak.net/2007/08/19/domke-f2/ Det er også en god del bilder på flicker: http://www.flickr.com/photos/pentode/3746976149/ http://www.flickr.com/photos/aiueoboi/397126517/ http://www.flickr.com/photos/marcof/3704600892/ Og her har du et ekstremt dårligt bilde av min bag (tatt med et dårlig mobilkamera) Endret 4. august 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Renzir Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Er vel den mest vannavstøtende av de klassiske bagene. Nylon variantene tåler vel også litt vann. Men uansett, det vanlige canvasstoffet er ganske vannavstøtende. Vannet liksom bare preller av. Når det blir slitt så er det jo bare å impringnere det litt igjen (det er gjort på fabrikken før du får bagen). Er ikke veldig redd litt regn på min bag i vanlig canvas jeg, tipper den tåler en del. Når det gjelder bilder så ligger det en del på cambags.com, men er vel ingen waxwear der. Har ikke sett så mye bilder på nettet heller generelt. Er en liten video av waxwear bagene på youtube, men ingen med utstyr. Endret 4. august 2009 av Renzir Lenke til kommentar
El_Jeffe Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 http://www.fstopgear.com/now/images/stories/satoriproto/ beste som er! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 http://www.fstopgear.com/now/images/stories/satoriproto/beste som er! Hver til sitt bruk Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Ser jo ut som det er helt grei plass i baggen din der:) Da har jeg bestilt meg en f2 med to nye innlegg så får jeg se om det blir som jeg tenkte:) Takker for gode svar:) JC Lenke til kommentar
kak Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Hvis du ønsker å se bilder av fotoutstyr i en domke f-2, så kan du blant annet besøke en fra forumet her sin blogg : http://blog.kak.net/2007/08/19/domke-f2/ Hyggelig å se at blogginnlegget mitt stadig kommer til nytte! Lenke til kommentar
Spook Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Hvilke innlegg bestilte du? Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...6066&is=REG og http://www.bhphotovideo.com/c/product/4569...t_W_A_Lens.html i første omgang så får se om det blir sånn som jeg har tenkt:) Lenke til kommentar
polljen Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) slettet Endret 12. august 2009 av polljen Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Hei Noen her som har testet eller har Domke F-427 Tripod bag? har et stativ som er ca 26" høyt og lurer på om den passer bra? Takker på forhånd for svar:) JC Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Jeg var ute med båten idag og hadde med meg kamerautstyret for å ta noen bilder. Til egen fornøyelse fant jeg ut at min Domke F2 passet perfekt i min storm case iM2450. Det er jo alltid kjekt å kunne kaste fotoutstyr for 30 000+ på sjøen uten å måtte bekymre seg for at det blir ødelagt (jeg måtte jo prøve) Endret 9. august 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (necro-post, but meh!) Vurderer en F2, men er litt usikker på om polstringa er god nok. Tenker da på under transport på steder med mye folk og lite plass (typ fullstappa tog/fly). Reiser stortsett med rygsekk (av typen Bergans ~115 liter) - og da med fotoutstyret innimellom klesplagg som eneste beskyttelse - når jeg ikke har kameraet rundt halsen. Tenker dog at jeg vil ha med meg en fotobag (mest for tilgjenglighets skyld) neste gang jeg skal på langreise. Til ren fotografering er vel kanskje ikke polstringa så viktig - men vil nødig at utstyret skal lide under transportetappene heller. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (necro-post, but meh!) Vurderer en F2, men er litt usikker på om polstringa er god nok. Tenker da på under transport på steder med mye folk og lite plass (typ fullstappa tog/fly). Reiser stortsett med rygsekk (av typen Bergans ~115 liter) - og da med fotoutstyret innimellom klesplagg som eneste beskyttelse - når jeg ikke har kameraet rundt halsen. Tenker dog at jeg vil ha med meg en fotobag (mest for tilgjenglighets skyld) neste gang jeg skal på langreise. Til ren fotografering er vel kanskje ikke polstringa så viktig - men vil nødig at utstyret skal lide under transportetappene heller. Godt poeng, og Domke bagene er faktisk ikke veldig godt polstret. Jeg vil heller si at de er ganske så elendig polstret i forhold til mange av alternativene. Jeg har selv en F2 som jeg bruker mye, men ikke når jeg trenger en reisebag. Da pakker jeg utstyret ned i en av mine Crumpler bager, disse er så godt polstret at de fint kan falle ned fra et par meters høyde uten at utstyret tar skade av det. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Kan bekrefte at det er befriende med godt polstra bagger. Jeg kan anbefale Crumpler Daily XL, som er den jeg pleier å bruke. Jeg slenger rundt med den på ganske uansvarlig vis, og har ikke vært i nærheten av å ødelegge noe i den enda. Men om det er Domke du egentlig er ute etter kan det hende at Crumplers stil kanskje ikke helt er din kopp te? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Vil vel egentlig bare ha no som skiller seg fra den generiske fotoveskestilen ala LowePro og lignende. Tror dog kanskje jeg blir å gå for to vesker - en Domke og ei litt mer polstra for lengre reiser. Crumpler Daily XL er kanskje et alternativ, må undersøke andre merker også though. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå