Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Da var Domke F-2 waxwear i hus Bestilte bagen fra B&H (usa) for 2 dager siden (tirsdag) og fikk den levert på døra idag. Trodde den ville være størrre utenpå men det den tar alikevell alt av fotoutstyret mitt og har fortsatt plass til 1 til pro kamera og 2-3 flere linser ++. Oppi baggen har jeg nå: D300 med MB-D10 og RRS L-Bracket (+domke gripper strap) Nikon 70-200mm f/2.8 VR Nikon 16-85mm VR SB 900 Lader og ekstra batterier. Den henger bra på skulderen og en kan se at det er av kvalitet. Bilder kommer etterhvert. Btw satt og så på National Geographic rett før pakken kom og på programmet gikk dene ene "programlederen" rundt med en domke F-2:) Endret 23. juli 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 For dere som har akkuratt det samme utstyret som meg, og lurer på om det passer oppi (hahaha..): Lenke til kommentar
Sunsqueaker Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Kjører Domke sjæl, fattern's gamle. Aner ikke hva slags. Rent sett bort ifra sandfargen. Får plass til ALT jeg har i den. Vel, ikke softboksen min.. men den er meget hjemmelaga og ikke sammenleggbar... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Legg ut bilde så kan vi sikkert klare å identifisere den Lenke til kommentar
Sunsqueaker Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Legg ut bilde så kan vi sikkert klare å identifisere den Ligner på din. Får vel legge ut bilder seinere, har ikke kortleser i nærheten... Problemet med baggen min er at den skulderputa har blitt slitt/rotna bort Pressebruk ftw >_> Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Kan godt være en F2, det er vel en gammel modell om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Sunsqueaker Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Er nok det ja, og den er et helvete å bære om den er tungt lasta. Må skaffe en ny stropp/padding til den. Dobler til tider som transportmiddel for to sixpacks også, ganske greit. Er nok en bag som kommer til å følge meg en del år framover, love it! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 F2en min fullastet er mer behagelig å bære på enn NG2345 baggen min med D700, grep og 80-200. Lenke til kommentar
Sunsqueaker Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Ville nok hjulpet om jeg hadde den paddinga, får prøve og skaffe. EDIT: Den som leter skal finne! Endret 28. juli 2009 av Sunsqueaker Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Stroppene er for korte på min Domke Endret 30. juli 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg har denne i svart. Jeg er ikke helt fornøy. 1. Du kan ikke oppbevare kameraet i den uten å ta av objektivet. 2. Stroppene er for korte Jeg får plass til enten: D700 uten batterigrep med montert 85mm F/1.4 og solblender eller D700 med batterigrep og 35mm F/2 (evt tilsvarende fastoptikk, 50 1.4 f.eks) + 4 objektiver Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg omorganiserte litt, så ble det bedre plass Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Er plass til en god del. Hvis jeg skal ha på 85mm så må jeg av med grepet som sagt, og legge det med kamera eller objektivet nedover Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg har denne i svart. Jeg er ikke helt fornøy. 1. Du kan ikke oppbevare kameraet i den uten å ta av objektivet. 2. Stroppene er for korte Jeg får plass til enten: D700 uten batterigrep med montert 85mm F/1.4 og solblender eller D700 med batterigrep og 35mm F/2 (evt tilsvarende fastoptikk, 50 1.4 f.eks) + 4 objektiver Er plass til en god del. Hvis jeg skal ha på 85mm så må jeg av med grepet som sagt, og legge det med kamera eller objektivet nedover For min del så får jeg pressa nedi D300 med vertikalgrep med Tokina 12-24mm eller Sigma 150mm f/2.8 på - skal se om jeg ikke får ut noen bilder av det seinere Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Stilig bag, som jeg kanskje bør merke meg til nest innkjøp... Det går vel ann å omorganisere skilleveggene i baggen? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Uheldigvis ikke. Det er ikke skillevegger, men en insert som de kaller det så fint. Man må kjøpe nye om man vil omorganisere. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hehe, og ikke bare six-packer.. Om en tilter inserten noe rundt 45 grader går det sannelig fire vin- eller whiskeyflasker i hovedrommet, helt skumpe- og skranglefritt. M3 i endelomma og film i frontlommene.. Er selv i ferd med å pakke min for håndbagasjebruk på lørdag. Utrolig hvor lite nyttig det er å være flink til å legge igjen ting hjemme. Den spiser opp kilo etter kilo med et bredt glis.. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Uheldigvis ikke. Det er ikke skillevegger, men en insert som de kaller det så fint. Man må kjøpe nye om man vil omorganisere. æsj... det var synd. Jeg er ikke blant dem som liker å ta av og på objektiv ute i felten... Lenke til kommentar
Renzir Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Fikk nettopp en Domke F-5xc olive i hus (http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/s...-5xc_frames.htm). Valgte denne fordi f-5xb virket litt liten. Ble litt puslete på min "velfødde" kropp. Virker som en praktisk sak for å ta med kameraet ut med ett objektiv eller 2. Også ett pluss at den ikke ser så veldig kamera ut. Ser ut som noe avdanket fra militæret eller en vanlig skulderveske. Skal man gjøre den helt anonym er det enkelt å klippe vekk Domkemerket. Kvaliteten virker veldig bra. Sitter godt på skulderen siden det er innsydd gummi i skulderreimen. Tror heller ikke regn er noe problem på dette kanvasstoffet da vannet bare preller av. Det følger med 2 3-delte skillevegger. Har satt de inn rett over nederste lomme slik at de deler bagen i 2 etasjer. Den nederste har jeg vinklet den ene tredjedelen nedover slik at "1-etasje" blir delt i 2/3 og 1/3. Til vanlig tipper jeg at jeg vanligvis drar ut med D80 påmontert 17-55 f2.8 med solblenderen satt på. Det går fint liggende på siden i øverste rom. Resten av baggen da blir til småstasj ++. Men utrolig hva som går inn. Her er hva jeg fikk presset inn: 1) Øverst - D80 påmontert 17-55 f2.8 med solblenderen satt på 2) Nederst store rommet - 105 VR med solblenderen reversert (i posen for å bare fylle ut litt plass slik at den ikke rullet rundt :-) ) 3) Nederst store rommet - Ledningen til laderen oppå 105 VR 4) Nederst store rommet - Rocketblower 5) Nederst lille rommet - 85 f1.8 (uten solblender) 6) Nederst lille rommet - Lader, ekstra batteri, minnekort Jammen så klarte jeg ikke å presse inn en SB600 i posen sin over 17-55´en også, men det ble trangt. I tillegg til dette er det 2 lommer forran og 1 lomme bak. Er ikke så store tingene man får inn her, men det går litt der også. Alt i alt en bag/veske som kan anbefales. Lenke til kommentar
Sunsqueaker Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Bare jeg som får plass til alt jeg har av utstyr i F2'en? Om man ser bort i fra stativer da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå