Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Domke F-2 Waxwear Jeg vet at domke f-2 har blitt diskutert endel i tråder allerede, men jeg følte merke Domke fortjente sin egen tråd. Så om du har en Domke bag, vurderer og kjøpe eller bare vil diskutere rundt merke Domke, så er dette tråden for deg. Har du en Domke bag så er det fint om du poster et bilde av den (oppsettet etc) eller erfaringer Det var fotojournalisten Jim Domke som da han ikke kunne finne en bag som passet sitt behov, bestemte seg for å produsere sin egen bag. Resultatet ble Domke F-2 som kom ut i 1976, og har gjennom årene blitt veldig populær blant fotojournalister. Domke er kjent for å være slitesterke, behagelig, former seg til kroppen, har god plass og en har fotoutstyret lett tilgjengelig. Det at bagen ikke skriker fotoutstyr er også et pluss for mange. Div bilder av domke bager Endret 19. juli 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg eier ingen Domke Bag selv, men jeg vurderer sterkt å enten skaffe meg Domke F-2 waxwear (eller kanskje sand) Lenke til kommentar
Spook Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hmm jeg har allerede alt for mange kameravesker men nå bare *må* jeg har en F-2 Waxwear slik som avbildet ovenfor. Rett og slett nydelig! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 F-2 waxwear er nydelig ja. Jeg regner med å kjøpe en ved neste lønning Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg fikk min F-2 Waxwear levert idag fra: http://www.bhphotovideo.com/ Nydelig bag. Iexo. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Gratulerer, du ble fornøyd? Btw, hvor mye kom det på? (inkludert frakt og norsk toll/moms) Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Ja, Domke bagen er fin. Det fulgte med en type "wax" at smøre bagen med når det trengs. Er meget fornøyd med at det ble denne bagen og ikke noen annen. Ser okej ut, ikke alltfor "fancy" Ser ut å kunne tåle litt hard bruk. Er det noe jeg kanskje savner så skulle det vare et lite "rom" i bagen for tex avis, fotobok eller lignende. Det er et rom i selve lokket med glidlås, men ikke i selve bagen. Har ikke betalt toll eller moms ennå, men kjøpet kom på 211$. Med dagen kurs så blir det 1374Nkr Hadde jeg måttet kjøpe en ny bag idag så hadde det blit Domke F-2 Waxwear. Iexo. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 dodger86: "Det at bagen ikke skriker fotoutstyr er også et pluss for mange." -In their dreams. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Personlige syns jeg den ser ut som alle fotobagers mor ! dodger86: "Det at bagen ikke skriker fotoutstyr er også et pluss for mange." -In their dreams. Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 For meg er det Fotobaggernes drøm. Den tar det jeg har og ønsker meg av objektiver og div utstyr ( trenger en ny normal zoom ) Objektiv på over 20cm er nok i lengste laget for denne typ av bag, så har man det bør man vurdere en annen type bag. Iexo. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) dodger86: "Det at bagen ikke skriker fotoutstyr er også et pluss for mange." -In their dreams. Nå er kanskje ikke domke f-2 waxwear den som ser minst ut som en fotobag. Men går en til domke f-2 orginal , i blant annet fargene olive, svart og navy , så skiller ikke de seg like mye ut i folkemengden (kilde) Endret 17. juli 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
maiar Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Klarte ikke å dy meg så har nettopp bestilt f2 waxware på BH . Ble forelsket nå jeg så den. Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Håper du blir like fornøjd med den som jeg blev med min. Fantastisk bag. Jeg synes og at bagen er lit mer diskret i virkligheten en den gjør på bilderne. Den brune fargen gjør den liksom ikke så synlig. Iexo. Lenke til kommentar
maiar Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Takker håper jeg også ;-) Det var egenlig det jeg hadde lett etter. En bra bag som ikke ser ut som en kamerabag. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Da har jeg jammen forlatt NG klubben og bestilt en F2 sand. Dette blir spennende. Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Gratulerer =) Håper du blir fornøjd. Hvor bestillte du fra ? Iexo. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Da har jeg også fått min Domke F-2 Waxwear som jeg bestilte fra B&H Photo for noen dager siden. Fantastisk flott bag som nok vil bli mye brukt fremover. Skulle jeg være kritisk og sette fingeren på noe negativt så ville det vært følgende: - Noe tynn polstring/tynne romdelere. - Den lyse skulderreima som går helt rundt bagen vil nok etter hvert bli nokså skitten der den går under bagen med mindre man er veldig forsiktig med hvor man setter den fra seg. Men dette er bagateller og tykkere "romdelere" kan jeg alltids låne fra en annen bag. Alt i alt så er dette en strålende bag som både er funksjonell og veldig behagelig å bære, og den rommer det jeg vil den skal romme. Og ikke minst så synes jeg den ser bra ut, litt "retro look", og det uten at den skriker "dyrt kamerautstyr innvendig". Selv er jeg slett ingen "moteløve" men liker at ting har en viss stil og det har absolutt denne bagen. Jeg har egentlig aldri hatt sansen for Domkes Canvas bager og har vel også innbilt meg at de er særdeles upraktiske i regnvær (sammenliknet med nylon bager) men denne "waxwear" utgaven har jeg sansen for. Det er sikkert samme Canvas som de ørrige Domke bagene er laget av men som er innsatt med form for voks/olje som gjør stoffet vannavstøtende. Og det fungerer bra, jeg gjorde et par forsøk i dusjen og vannet preller av rimelig greit. Det følger også med en boks med "waxwear" som kan påføres dersom bagen skulle bli slitt. Boksen har typisk "skokrem størrelse" og det er nok "waxwear" til å fornye bagen mange ganger, jeg vil anslå rundt 10 ganger. Endret 21. juli 2009 av Spook Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Da var domke F-2 waxwear bestilt fra BH Jeg bestilte også en domke gripper strap i tillegg (1,5" versjonen) Bilder kommer når jeg får den Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg skall ta min Domke på en 2 ukers tur med fiske og "fotowalking" så det blir en vær og bruks test. Starter idag med fly opp fra gardemoen til Alta sen er det rett ut i elva i 24 timmer. Som alltid på turer opp til nord så blir det helt sikkert både regn og uvær så tipper jeg får testet bagen godt. Håper på gode bilder og fin ( stor ) lax. Iexo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå