aarobban Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Skal det ikke være bra fiske når det er væromslag?? På helgas tur til Øyungen opplevde vi ca 200 væromslag.....og trodde det var posetivt. Det var det tydeligvis ikke. Blei to små ørreter på hele helga....ellers var det så å si ikke napp uansett hva vi heiv utti. Kan noen fortelle meg NÅR....det ifølge fasitten er BRA fiskevær. Jeg har mistet oversikten.. Bilder og referat fra turen: http://aarobban.blogg.no/ Lenke til kommentar
Palme Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg fisker best når det yrer, småkalt i luften og det flør. Om dette er fastien vet jeg ikke, men pleier å være optimalt for min del! Lenke til kommentar
Kvikkfort Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Fisken biter mest når det blåser litt, ikke for mye, men såpass at den ikke hører så mye når sluken treffer vannet. Fisken er mest aktiv sent på kvelden og tidlig om morgenen, så hvis man fisker seg gjennom natten, så øker sjansene : ) Lykke til! Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Fisken biter når det klekker innsekter. Klekker det ikke tar den de under overflata som nymfer og pupper.. 12 celsius i vannet skal visst være optimalt har jeg lest Lenke til kommentar
BraxKung Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Ja, dette som folk snakker om at "det biter når det er væromslag.." henger nok ihop med at mange innsekter klekker når sola titter fram etter regnvær.. Er altfor mange som er opptatt av været når man fisker. En del ting som er viktigere er vanntemp, insektliv og tid på døgnet. For ikke å snakke om han som holder i stanga Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Når biter fisken ... Ja, si det.. Mange tips og diverse forskning /påstander finnes det(napp og nytt bladet til abu garcia har en egen "napp kalender",).. Min oppfatning er denne: Fisken biter når som helst,eller ikke i det hele tatt. Selv under såkalte perfekte forhold kan det være helt dødt.. Hvis det er noen her inne som har en fasit,så tar jeg gladelig i mot den! Det viktigste over 20 år med fiske har lært meg, er følgende: 1:Bytt agntype ,sluk,flue hvis du ikke får napp. 2:Prøv uansett forhold,man vet aldri... 3: Ikke gi opp! 4:Husk godt øl i sekken!(trøst eller feiring ) Skitt fiske. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 I sjøen er det kanskje en slags fasit på dette, men når det gjelder ørrret blir jeg ikke klok. Jeg og kjæresten opplevde en dag for litt siden å dra opp 40+ ørret fra ei lita kjønn selv om det til tider var helt stille og ingen krusninger på overflaten. Jeg fisket også med et ganske tykt gult firelinesnøre samt en lillaure på 12g som ikke er optimalt i så sammenheng. Fisken bet som besatt uansett helt til 11 tiden om kvelden da vi dro. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Var nok bare 20 eller noe som ble med hjem Størrelsen var sikkert rundt 150-350 gram. Lenke til kommentar
i93 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) På et fjellvann i nærheten av meg så fikk en bekjent av meg 200 fisk. På sånn ca. 200 kast. Akkurat det vannet lider av for mye fisk, som fører til at fisken blir liten. Men den var akkurat stor nok til at den kunne grilles på bålet med rømme og krydder Edit:Skrivefeil Endret 22. juli 2009 av Macbook24ghz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå