Gå til innhold

Kjøpe ny bærbar

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe ny bærbar til bruk i skolearbeid og litt spill (ikke nødvendig med heftig grafikkort). Har ca 6000 kr til PC.

Krav til bærbar:

Skjerm: 14/15 tommer, helst widescreen, og helst matt (da det er mye forstyrrende lys på skolen)

RAM: minst 2Gb (da mulighet til å oppgradere til 4)

Batteri: minst 4 t

Vekt: helst rundt 2kg (ikke over 2,5 kg)

USB: minst 3 (pga av diverse hjelpeutstyr)

Må være solid cassis.

Leverandør:

Når det gjelder leverandør, så må være mulighet med utvidet garanti eller forsikring (minst 3 år).

Håper noen har gode forslag. Vekten er viktig da skolesekken fort blir for tung... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Som du sikkert er klar over, spør du om veldig mye her, og jeg er ikke helt sikker på om du klarer å finne noe med absolutt alle spesifikasjonene du er ute etter. Mitt forslag til deg, vil være denne pc'en til 5300 uten operativsystem, en av de svært få du finner med mulighet for matt skjerm, omtrent riktig vekt, batteritid sikkert rundt fire timer. Garantien er to år.

Om det skulle vise seg at du ikke er fornøyd med dette eller lignende forslag, foreslår jeg at du sparer opp til en macbook pro unibody, får studentrabatt, og kjøper den til snaue 10.000kr.

Lenke til kommentar

Hei!

Hva med Acer Extensa 5635Z?

Matt skjerm i widescreen.

3GB RAM

Forsterket chassis med magnesium/aluminium.

Batteritiden er jeg usikker på, men 6 cellers batteri og LED-skjerm og T4200-prosessor bør ligge oppmot 5 timer med moderat bruk.

Vekten er helt på grensen, men det er i alle fall den maskinen jeg kan finne som passer best.

Lenke til kommentar

Takk for svar. De kravene jeg hadde skrevet med helst foran, var krav som ikke var absolutte, men ønskelig.

Vet at jeg ønsket meg mye, men hadde jo et lite håp. :roll:

Har prøvd å endre teksten, så det vises hva som er krav. Mac er ikke noe alternativ, pga at den også skal brukes på skolen. Og med diverse programvare fra skolen.

Krav til bærbar:

Skjerm: 14/15 tommer

RAM: minst 2Gb

Harddisk: minst 250 Gb

Batteri: minst 3 t

Vekt: jo mindre, jo bedre :yes:

USB: minst 3

Operativsystem: Windows

Ønsker til bærbar:

Skjerm: helst widescreen

Vekt: helst rundt 2 - 2,5 kg (vekten var et stort problem i vår, da jeg sykler til skolen)

Solid cassis

Må være mulighet å kjøpe utvidet garanti/forsikring (minst 3 år). Har fått tilskudd fra hjelpemiddelsentralen, og da skal PC vare i 4 år. :cry:

Håper på flere svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...