Gå til innhold

Advarer mot Multicom!

Anbefalte innlegg

Jeg advarer mot og bestille på Multicom av den årsak at de bruker 2 uker på og sende deg en pakke. Har skjedd meg 3 ganger, jeg har sendt emails og spurt de om og sende pakkene, jeg får aldri svar og har tillogmed ringt. Når jeg sender avbestillingsmail så får jeg alltid svar dagen etter at de har mottatt avbestillingsbrevet! Hvor latterlig er vell ikke det?

Jeg har gitt opp Multicom og anbefaler deg og gjøre det samme!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har selv bestilt en laptop fra de for ca 3 1/2 uke siden, og fikk beskjed om at det var ca 2 ukers leveringstid. Pga diverse årsaker og delemangel så har den blitt forsinket men jeg har hele tiden fått raske svar fra de pr mail og god tilbakemelding på status og hva som har skjedd. Det har heller ikke vært noen problemer med å få endret ting, leveringsmåte etc etter bestilling. Greit at det har tatt litt lenger tid enn planlagt, men for meg så er det helt greit så lenge jeg får skikkelig oppfølging og beskjed om hva som skjer.

Lenke til kommentar

Bestilte en selvkonfigurert bærbar derfra for 4 uker siden. På nettsiden er den på lager. Jeg antok da en leveringstid på maks 3 uker, da Multicom bygger pcen etter kundens ønsker.

Status pr idag er at "skallet" på pcen enda er under bestilling til Multicom. Det har altså gått 4 uker, uten at de har begynt å bygge den. Enda det ifølge nettsiden sto at den var på lager da jeg bestilte, og at den er på lager pr idag.

Da jeg ringte dem idag, kunne de ikke si når "skallet" kommer. Da betyr det i mitt tilfelle, at jeg må vente minst 8 uker på en pc som ifølge Multicom er på lager :!:

Bare en ting å gjøre her, avbestille hele skiten.

Lenke til kommentar

Jeg har samme erfaring med Multicom, var nøye med å bestille varer som i følge Multicom var på "lager".

De brukte en uke bare på å få postlagt ordren. (Regner med de ventet på varer fra et annet lager...)

Jeg sendte denne mailen til Multicom:

... Status på denne ordren er "Bestilt, ikke sendt", er det noe feil med oppdateringen? Eller er den ikke sendt? Da jeg bestilte var alle varene på lager!

Som svar får jeg:

Ordren din ligger til pakking og sendes i morgen fra oss.

Vi sender normalt ordrer i løpet av 5 virkedager fra bestilling.

Jeg synes de kunne fjernet "På lager" til "5 dager" eller noe slikt....

Lenke til kommentar
Passe sliten av "OMG! IKKE KJØP FRA BUTIKK XYZ!!!1111"-tråder gitt.

Ikke glem at disse trådene også fungerer som en slags "felles skjebne - felles trøst" :)

Det går faktisk innpå folk når det er uklarheter. En del av nettbutikkene må ta sin del av skylden.

Har også fått min del av Multicom's manglene logistik. Etter å ha ventet 30 dager (forskuddsbetalt) på noen komponenter som var på lager, skrev jeg en høflig email å sa at nå begynner det å bli urimelig. Må be om pengene mine slik at jeg kan finne løsning annet sted. Er rom for forbedringer der ute vil jeg tippe ;)

Lenke til kommentar
Passe sliten av "OMG! IKKE KJØP FRA BUTIKK XYZ!!!1111"-tråder gitt.

Ja ikke sant. Kan det være en mulighet for at evt kjøpere styrer unna slike butikker, og får varen de bestiller til normal tid, tror du.

Hvem tvinger deg til å lese slike poster egentlig? Eller har du en selvpinende fobi?

Lenke til kommentar

Eg hadde eit liknande problem, ei ordre som aldri vart sendt pga. ein ting som aldri kom. Tok kontakt og spurte korleis det gjekk, og fekk beskjed om at det kunne ta 1-2 veker. Fekk òg ein kort oversikt over alternative produkt som var på lager, dersom eg ville ha det kjappare.

Multicom er ikkje like kjappe som Komplett (på lagervarer er det vel få som slår dei), og har kanskje litt rot i lagerstatusen, men mi erfaring er at svar på mail går kjapt (dagen etterpå er kjapt nok for meg), og har den informasjonen eg treng.

Ja ikke sant. Kan det være en mulighet for at evt kjøpere styrer unna slike butikker, og får varen de bestiller til normal tid, tror du.

Eg er faktisk litt einig med josh909. Dersom me skal unngå alle butikkar ein eller annen har advart mot ein eller annan stad har me ikkje så mange å velje mellom... Klart det er greit å spreie erfaringar, men det som skjer deg, skjer ikkje alltid alle. :)

Lenke til kommentar

Man er litt forbannet mens man står oppe i det, men det går over etterhvert :D

Kommer jeg til å handle fra Multicom igjen? Ja høyst sannsynlig. Har forøvrig bannet Amentio opp & ned ved noen tilfeller også, men kommer tilbake dit óg.

Databransjen er vel ikke akuratt verdens letteste business (vs. annen kræmmer-virksomhet) å drive i for å si det mildt Er vel derfor mange av oss er villig til å vise litt storsinn på lang sikt og håpe/tro at forbedringer skjer. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes det er på sin plass å advare mot Multicom. For det første vil jeg påpeke markedsføringen som sansynelig er ulovlig. På informasjonssiden henviser de til 2 440 tilbakemeldinger til Kelkoo hvor de gir inntrykk av karater 5 på samtlige kriterier og 91% anbefalingsverdi. Men når du ser på Prisguide.no er karateren de siste 6 måneder usle 2.3 ! Elendig score!

De opererer med status "tilgjengelig" på varer som åpenbart ikke er tilgjengelige. Har alltid handlet hos Komplett og de leverer varer på lager etter få timer, samme dag eller i verste fall dagen etter.

Bestilte 3 produkter som var "tilgjengelig". 7 dager har gått og varen står fortsatt "bestilt - ikke sendt". Uvant og ergelig for meg som er vant til servicen fra Komplett.

Bestiller du varer "må bestilles" = du får aldri varen!

Leveringstid er viktig for opplevelsen av god service. Her scorer Multicom 0!

Du er herved advart!

Lenke til kommentar

jeg bestilte varer fra multicom den 22/7 og først i dag står det sendt på ordren, varene var på lager da jeg bestilte og jeg sendte mail i går og etterlyste varene.

syntes dette er for dårlig. er første gang jeg bruker bruker multicom og må desverre bruke dem fler ganger på grun av 1 stk vare jeg ikke finner andre steder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Etter tre uker med venting samt en feilsending til Stavanger er endelig pakken på det lokale postkontoret. Synd jeg reiser vekk i kveld og ikke kan hente den på en uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...