Gå til innhold

Normaluke 2009 | tomsi42 | 25mm f/2.8 pancake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved kanalen

Du verden så deilig det var å komme hit igjen. Helt klart en mer fotogen by nå enn i november/desember.

post-126935-1247518783_thumb.jpg

1/80s, f/2.8, ISO 400*

E-620 og 25mm f/2.8 pancake er en ypperlig kombinasjon å tusle rundt med. Dette blir en morsom uke.

Kvaliteten på bildebehandlingen blir nok så-som-så da jeg ikke bruker PS Elements denne gangen. Sitter med ACDsee Pro 3 Beta med DNG konvertere filer. Og det ser lovende ut.

Tom

*) Det er 25mm hele uka ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

He, he.

For øvrig likte jeg det første bildet ditt.

På statue-silhuetten lurer jeg på om jeg ville tatt en beskjæring litt oppe på sokkelen for å rendyrke silhuetten. Bare en tanke...

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Egentlig likt alle godt hittil.

Jeg har ikke vært så veldig mye i Storbritannia, men litt -- og jeg har sett nok britiske TV-serier til å synes at bildene dine har ekte engelsk stemning.

Mangler bare bilder av den nokså... middelmådige maten. :roll:

Lenke til kommentar
Egentlig likt alle godt hittil.

Jeg har ikke vært så veldig mye i Storbritannia, men litt -- og jeg har sett nok britiske TV-serier til å synes at bildene dine har ekte engelsk stemning.

Det var hyggelig å høre. Jeg prøver å fange det britiske når jeg først er her ;)

Mangler bare bilder av den nokså... middelmådige maten. :roll:

Det kan bli vanskelig, da jeg vet om nok gode restauranter i området. De fleste er riktignok indiske :D Men det finnes et par hederlige unntak innenfor engelsk kokkekunst også.

Tom

Lenke til kommentar
Det kan bli vanskelig, da jeg vet om nok gode restauranter i området. De fleste er riktignok indiske :D Men det finnes et par hederlige unntak innenfor engelsk kokkekunst også.

Tom

Vær forsiktig med å gå for mye ute blant folk på spisesteder og slikt...så på nyhetene at det var mye av den "svine-greia" der borte nå...

RandiA

Lenke til kommentar
Vær forsiktig med å gå for mye ute blant folk på spisesteder og slikt...så på nyhetene at det var mye av den "svine-greia" der borte nå...

RandiA

Livet er for kort til å bekymre seg om slike ting. Jeg blir mer og mer overbevist om at mediahysteriet rundt svineinfluensaen er skapt av medisinprodusentene og/eller forskere som trenger penger til prosjektene sine. Det dør over 5000 mennesker daglig av tuberkulose hver dag. Det er vel godt under 10 mennesker som dør av svineinfluensa hver dag.

Det kan bli vanskelig, da jeg vet om nok gode restauranter i området. De fleste er riktignok indiske
Du kan virkelig få ypperlig mat på indisk restaurant i England.

Det stemmer. Og en av byens beste er restauranten på hotellet jeg bor på :)

Tom

Lenke til kommentar

RandiA

Livet er for kort til å bekymre seg om slike ting. Jeg blir mer og mer overbevist om at mediahysteriet rundt svineinfluensaen er skapt av medisinprodusentene og/eller forskere som trenger penger til prosjektene sine. Det dør over 5000 mennesker daglig av tuberkulose hver dag. Det er vel godt under 10 mennesker som dør av svineinfluensa hver dag.

Det kan bli vanskelig, da jeg vet om nok gode restauranter i området. De fleste er riktignok indiske
Du kan virkelig få ypperlig mat på indisk restaurant i England.

Det stemmer. Og en av byens beste er restauranten på hotellet jeg bor på :)

Tom

Ja, Indisk må man ha når man er i England...min favoritt i London er The Golden Oven...rett i hjertet av Soho...og ypperlig mat.

RandiA

Lenke til kommentar

bring me some water

post-126935-1247778246_thumb.jpg

1/8s, F/4, ISO 800

Som en del av dere husker, så var jeg i Reading i en del uker før jul. Når jeg dro derfra måtte jeg innom en hastejobb i Helsinki. Noe som førte til at jeg lot en del ting ligge igjen på Reading-kontoret. Derav en flaske Caol Ila som jeg hadde kommet ca. halveis igjennom. Nå er jeg heldigvis gjenforent med denne flasken, og jeg kan fortsette prosjektet ;)

Nå har jeg fått en god whisky vane fra Hellas, og det er å drikke vann ved siden av whiskyen. Ikke blandet med, ikke isbiter i, ikke drikke som vann. Men med et glass vann ved siden.

Og da må det godt vann til; ikke fra springen.

Tom

PS. Bildetittelen kommer fra

, som ikke har noe som helst med whiskey å gjøre.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...