norsemanGrey Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei Har akurat satt sammen den nye maskinen min, og har fått store problemer med skjermkortet. Oppsettet er som følger: Thermaltake 750W PSU Intel i7 950 CPU ASUS P6T Deleux V2 HK OCS Vertex 120GB SSD Radeon HD 4870x2 GPU Kjører på Vista Ultimate x64 Alt gikk knirkefritt frem til jeg skulle installere driverene til skjermkortet. Disse ble installert fra medfølgenede CD så jeg regner med dette er de siste driverene. Etter at disse ble installert virker det som om maskinen bruker lang tid når det blir gjort oppdateringer av skjermoppløsningen osv. Skjermen kan bli svart i nesten et minutt før bildet kommer tilbake. Dette skjer også under oppstart av maskinen når den først starter Windows, og ofte ender dette i en bluescreen og maskinen restartes. Etter hva jeg erfarer skjer dette spessielt når jeg prøver meg på høyere oppløsninger. Jeg har også prøvd å installere eldre Catalyst drivere 9.3 og 9.4, men problemet er det samme da også. En annen ting er at skjerkortet virker svært varmt selv uten noen krevende grafikk på skjermen som f.eks. når jeg er inne i BIOS osv. Jeg måler temp på baksiden av kortet rett over hver av prosessorene og den ene holder gjerne 60 grader (kan gå opp til 75 grader når jeg driver med litt forandring av oppløsningen osv.) og den andre holder gjerne rund 40 grader. Noe annet jeg har observert er at når jeg slår maskinen helt av og lar den stå en stund for så å starte den opp igjen kan det gå en stund før problemene dukker opp. Kan dette være en hardware feil med kortet, eller er det noe med softwaren ettersom dette ikke skjer før driverene er installert? Kan problemene oppstå rett og slett fordi kortet er for varmt? Setter stor pris på tilbakmld på dette problemet, og evt forslag til hva jeg bør gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå