Gå til innhold

Hvordan minske tapping av betteri?

Anbefalte innlegg

Fra rundt 2300 igår til 11.00 idag sank batterikapasiteten til under halvparten. Ingen trådløst, bluetooth eller lignende som står på. Mobilen er helt ny.

Noe annet som dette kan skyldes?

Brukte den noen timer tilkoblet sync - installering ol av programmer (ble ladet gjennom PC da batteriet var flatt). Kan dette ha noe å si? lader bedre gjennom strømuttak enn gjennom pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit å nevne hvilken telefon og operatør du har.

Har du en 3G-telefon, og trenger du i så fall 3G aktivert (raskere internett, videosamtaler og økt talekvalitet den andre enden også bruker det)? Har du animert skjermbakgrunn og/eller menyer? Har du en operatør med flere nettverk (sitt eget samt Telenor/Netcom)? Hvis du var i et område med svak dekning hos foretrukket nettverk kan telefonen bruke mye strøm på å bytte nettverk. Har du dårlig dekning hjemme? Har du justert skjermbelysningen? Har telefonen GPS aktivert?

Det er kort sagt tusen ting som kan gjøre at batteri går fort ned.

Lenke til kommentar
Greit å nevne hvilken telefon og operatør du har.

Har du en 3G-telefon, og trenger du i så fall 3G aktivert (raskere internett, videosamtaler og økt talekvalitet den andre enden også bruker det)? Har du animert skjermbakgrunn og/eller menyer? Har du en operatør med flere nettverk (sitt eget samt Telenor/Netcom)? Hvis du var i et område med svak dekning hos foretrukket nettverk kan telefonen bruke mye strøm på å bytte nettverk. Har du dårlig dekning hjemme? Har du justert skjermbelysningen? Har telefonen GPS aktivert?

Det er kort sagt tusen ting som kan gjøre at batteri går fort ned.

min feil..

har en Touch Pro 2 og OneCall.

Mobilen er stort sett slik den var da den ble pakket ut av esken (ikke tweaket noe, bare installert noen programmer og slikt).

Telefonen ble ikke brukt mellom det angitte tidspunktet (jeg sov).

God dekning i huset.

Håper det var til bedre informasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Mange batteriindikatorer er sånn at de viser full styrke i flere dager, og så detter de til halvparten eller mindre i løpet av noen timer. Tror dette har noe med kalibreringen av indikatoren å gjøre. På en gammel Ericsson 198 jeg hadde, kunne du sette indikatoren til å vise spenningen i volt, og da tror jeg at full styrke var, si 7 volt, mens minimum var 5 volt eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så kjent med Windows Mobile, men du bør skjekke at ingen programmer kjører i bakgrunnen da det trekker strøm. Videre ville jeg satt på manuelt valg av operatør siden Onecall bruker både Network Norway og Telenor, og om du har dårlig NWN-dekning vil den ofte foretrekke den fremfor TnM. Dårligere dekning betyr sterkere sendestyrke som igjen bruker mer strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...