Kadmium Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Har et ganske så kjipt problem her, som jeg ikke finner noen løsning på. Etter en reinstallasjon av operativsystemet for to dager siden, skulle jeg nå nylig ta min første omstart. Var inne i Gnome og trykka på knappen for å slå av maskinen. Skjermen ble bare svart og uansett hva jeg gjorde, skjedde det ikke noe. Hadde ikke annet valg enn å slå av ved å trykke inn knappen på maskinen. Starta maskinen opp igjen, alt var som normalt, helt inntil login-skjermen skulle komme opp. Da kom det bare masse striper og merkelige farger på skjermen og annet tull, systemet ble helt uresponsivt. Reagerte ikke på noe (Ctrl - Alt - Del, Ctrl - Alt - Backspace, etc.) Grunnen til at jeg reinstallerte forrige gang var fordi jeg opplevde nøyaktig det samme som beskrevet, og det har hendt meg igjen. Vil nødig måtte være nødt til å reinstallere operativsystemet på nytt, akkurat fått satt opp alt på nytt og greier. Har prøvd å fikse problemet ved å prøve meg fram med alle valgene i rescue mode (filsystemsjekk, automatisk fiksing av grafiske problemer etc.). Har også laget ny bruker og deretter startx. Prøvde også å kjøre Xfce i stedet for Gnome, men det fungerte også like dårlig. Er litt vanskelig å vite hva man skal google etter, har prøvd i flere timer nå, men ikke funnet noe som ligner mitt problem. Har lagt med en YouTube-video. Anbefaler bare å se den, er vanskelig å forklare hva som skjer. http://www.youtube.com/watch?v=2Te5lzpu8Do Håper på svar! Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Den utgaven du legger inn, er det samme som forrige gang? Er det Acer-linux-special-mod bla bla eller? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Har du installert GPU drivere? Har du kjørt xfix i restoer modus(må ikke gjøres, husk det)? Vis du virkelig vil finne feilen hiver du inn putty på en maskin du har i nærheten og plugger den som er feil på mot kabla nett. Derretter netroot fra restore modus, installerer du ssh og pastebinit(apt-get install ssh pastebinit). Starter den med som gjør at SSH starter /etc/init.d/ssh restart kjører iwconfig for å få IP'en til pc'en, skriver det inn i putty og så kjører du sudo startx -v | pastebinit Dette gjør at startx for full verbos output og, det blir sendt til pastebinit som laste det opp på en pastebin. Poster du linken her, så kan vi virkelig ikke ha noen unskyldinger edit: sudo startx -v | pastebinit kjører du fra maskina med putty på, ikke trøbbelmaskina Endret 13. juli 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå