Gå til innhold

M570 vs D900-i7 vs M17x vs x305

Anbefalte innlegg

Har jaktet endel etter ny laptop da min gamle, herlige Asus a7j begynner å gå av med døden. Jeg er imponert over hvor lenge denne har klart brasene og vil nå investere i noe skikkelig - så jeg har undersøkt alternativene.

En kompis skaffet seg Toshiba qosmio 300 med 9800 kortet og det var NØYAKTIG det jeg ville ha...... men det er ingen som vil selge meg en, så jeg må se etter noe annet. Jeg kjøpte en Qosmio G50 med 18.4" skjerm, og til tross for at det er muligens en av de mest nyedligste desginet pc'ene jeg har noensinne sett, returnerer jeg den snartest da ytelsen i spill er uholdbar og rett og slett dårlig i forhold til Qosmio 300'n til kompisen min.

Så, siden jeg ikke får tak i en skikkelig qosmio, liger alternativene mine mellom :

Multicom Kunshan M570 m/4gb ram P9700 cpu til ca 18000,-

Multicom Kunshan D900-i7 m/6gb ram i7 920 2,66GHz til ca 20553,-

Alienware M17x m/4gb ram T9600 cpu til ca 19700,-

( Multicoms med single 280GTX, alienware med 260M)

Det som bekymrer meg litt er støynivå, jeg jobber på en nødsentral og trenger egentlig litt stillhet selv om jeg kjører krevende programmer som f.eks. nyere spill. Prisnivået er regulert etter tilbakebetaling av skatt og feriepenger samt forsikringssummen fra den rykende askehaugen som representerer A7J'en etter at høyspenten kom igjennom usbporten.

Regner med at ingen har noen erfaring fra alle disse modellene, men kanskje noen har vært borti en av dem ? Har hatt laptop fra multicom en gang tidligere, og var ganske skuffet over både ytelse, støynivå samt evnen til å ikke gå i stykker slik som asus'en min. Fikk returnert den i siste liten før garantien gikk ut, og på den tiden hadde skjermen tatt fyr, strømkontanten ramla av, IDE kontrolleren sluttet å funke osv.. Men folk snakker mye bra om den likevel, samt negativt om alienware-maskinen som ligger på ca samme prisnivå for ca samme setup. Noen som har noen avgjørende tips ?

Endret av jokercrs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har jaktet endel etter ny laptop da min gamle, herlige Asus a7j begynner å gå av med døden. Jeg er imponert over hvor lenge denne har klart brasene og vil nå investere i noe skikkelig - så jeg har undersøkt alternativene.

En kompis skaffet seg Toshiba qosmio 300 med 9800 kortet og det var NØYAKTIG det jeg ville ha...... men det er ingen som vil selge meg en, så jeg må se etter noe annet. Jeg kjøpte en Qosmio G50 med 18.4" skjerm, og til tross for at det er muligens en av de mest nyedligste desginet pc'ene jeg har noensinne sett, returnerer jeg den snartest da ytelsen i spill er uholdbar og rett og slett dårlig i forhold til Qosmio 300'n til kompisen min.

Så, siden jeg ikke får tak i en skikkelig qosmio, liger alternativene mine mellom :

Multicom Kunshan M570 m/4gb ram P9700 cpu til ca 18000,-

Multicom Kunshan D900-i7 m/6gb ram i7 920 2,66GHz til ca 20553,-

Alienware M17x m/4gb ram T9600 cpu til ca 19700,-

( Multicoms med single 280GTX, alienware med 260M)

Det som bekymrer meg litt er støynivå, jeg jobber på en nødsentral og trenger egentlig litt stillhet selv om jeg kjører krevende programmer som f.eks. nyere spill. Prisnivået er regulert etter tilbakebetaling av skatt og feriepenger samt forsikringssummen fra den rykende askehaugen som representerer A7J'en etter at høyspenten kom igjennom usbporten.

Regner med at ingen har noen erfaring fra alle disse modellene, men kanskje noen har vært borti en av dem ? Har hatt laptop fra multicom en gang tidligere, og var ganske skuffet over både ytelse, støynivå samt evnen til å ikke gå i stykker slik som asus'en min. Fikk returnert den i siste liten før garantien gikk ut, og på den tiden hadde skjermen tatt fyr, strømkontanten ramla av, IDE kontrolleren sluttet å funke osv.. Men folk snakker mye bra om den likevel, samt negativt om alienware-maskinen som ligger på ca samme prisnivå for ca samme setup. Noen som har noen avgjørende tips ?

Personlig tips om dagen er å kjøpe en Dell XPS 1730 med 9800 GTX, de er billige nå, med kupongkode enda billigere. De er solide, kraftige og relativt støysvake under lav belastning. Vurder også om du får nok igjen for pengene når du kryper opp mot 20k, jeg hadde nevnte 1730, men slet med varmgang på den (forrige serien med 8800 GTX dog) og følte at i ren spillytelse fikk jeg ikke voldsomt igjen. Jeg Asus G71V nå, sjekk forresten også G71G, en fantastisk bra maskin i samme prisklasse og med god Asus service og kvalitet.

D900 hadde jeg stått over, samme med 570, begge støyer. ALienware er råkult og soleklar 1. anbefaling dersom du vil ha noe virkelig spesielt. Sjekk test på noteboocheck også.

Lenke til kommentar

har lett og lett etter noen som vil selge den asusmodellen, men alle har den bare på "kommer om 2 uker"... som etter 2 uker utvides til 2 nye uker etc. Derimot, m1730 var en maskin jeg ikke hadde lagt merke til da. Etter noe lesing ser jeg at endel folk er misfornøyde med den, men en lappy med dual 9800GT's og raida hdd's til 15 lapper... du verden den skal være dårlig for å ikke være verdt det.

Har sitti her i etpar timer og vurdert pc'er nå, men jeg tror dell'n vinner pga alle sier den er så sinnsyk stille + at det er mye for pengene. Horete utseende plager meg ikke, den virker ikke så horete som kompisen min sin Qosmio 300 uanz ;)

tusen takk for tipset, fikk nesten 5k avslag på den. Skylder deg en utepils når vi møtes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...