Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en vil ikkje starte! Får "blå skjerm" fleire gonger ved oppstart!

Anbefalte innlegg

Hei!

Dei siste månadene har eg hatt store problemer med pc'en min.

Når eg starter pc'en tar det ofte tid før den kommer til skrivebordet (viss den kommer så langt), då får eg opp diverse feilmeldinger om at programmer må lukkes osv. Før pc'en til slutt får "blå skjerm" (bluescreen) feilmelding. Etter det restarter den og dette skjer ofte fleire gonger (har hendt at det har skjedd 5 gonger på rad!) før pc'en til slutt får startet på skikkelig måte.

Når pc'en restarter får eg alternativ frå ein meny der eg kan velge å starte i sikkermodus eller på vanlig måte. Av og til kan eg velge å bruke "reperasjonsverktøy" som det står.

Prøvde for ei stund sida å sette pc'en tilbake til fabrikkinnstillinger via BIOS, uten å lykkes.

Er ganske grønn når det gjelder dette, så eg håper at nokon kan hjelpe meg med dette problemet!

:)

EDIT: Pc'en min er ein HP dv5-1094e med 2,0 ghz prosessor, 320 gb Harddisk og 4 gb RAM. Pc'en er snart 1 år gammel og dette problemet har vart i nokre månader.

Endret av Mutu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må starte maskinen på nytt med usb-pinnen/cd-plata i maskinen. Prøv å trykke F8 i oppstarten. Den gir oppstartsmenyen på nyere maskiner.

Evt. må du sjekke at programmet er kommet rett over på usb-pinnen. Er det feil i boot-loader får du ofte blinkene markør øverst i hjørnet.

Du må ganske sikkert lage USB-pinnen oppstartsbar først. Sikkert enklere å brenne ut ISO-filen på ei cd-plate og starte fra den. Du kan bruke unetbootin og velge dos oppstart, så legger den inn det du trenger ekstra på usb-pinnen.

Endret av Jebe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...