NoNamesLeft Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei! Jeg har XP fra før og skal kjøpe meg en ny pc. Jeg kan bare bestille vista (Bluescreen of death) eller en uten os. Hva vil det si at en maskin er uten os? Vil det være mulig å innstalere xp/7? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 En maskin uten OS betyr at operativsystem ikke følger med ved kjøpet, men må anskaffes av kjøper på egen hånd. En maskin uten operativsystem er ubruklig i seg selv. For å kunne bruke den må du ha installert et eller annet operativsystem (etter eget ønske) som har støtte for hardwaren i maskinen. Det er ingentig i vein for å kjøpe et endelig operativsystem på et senere tidspunkt, som f.eks Windows 7. Bruk av XP forutsetter at du har lovlig lisens på XP (en lisens pr maskin) [og at du har tilgang til riktige drivere for maskinens hardware]. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Hei Kort sagt: maskin uten os kan ikke brukes. Det skal være fullt mulig å innstallere xp/win7/linux etterpå. edit: damn ninjas Endret 13. juli 2009 av pkg_inc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå