Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bildeproblemer og vilkårlig omstart - hva kan være galt?

Anbefalte innlegg

For noen uker siden begynte PC-en min å fuske. Symptomene var at skjermbildet i spill (først CIV IV) plutselig ble nærmest ren støy, med påfølgende omstart av grafikkchip. Til å begynne med fortsatte spillet som vanlig, men etter hvert skjedde dette hyppigere, og endte med kræsj og automatisk reboot. Temperaturene var på det normale hele tiden.

Registrerte en retursak på skjermkortet hos Netshop, men siden jeg ikke ble sikker nok på at de ville få samme feilen har jeg ikke sendt dem noe enda. Det er jeg glad for, for jeg mistenker andre ting. PC-en er gammel, og skjermkortet er det nyeste komponentet. Tingene som før bare skjedde i spill, har nå begynt å gjøre seg gjeldende i Windows. Støyen kommer ofte før boot, og av og til vil ikke maskinen starte i det hele tatt, ingen respons. Som regel hjelper det å skru den av og på et par ganger. Dette kombinert med at det ikke var noe i veien med temperaturene får meg til å lure på om det rett og slett er strømforsyningen som sliter. Eller kan det være hovedkortet? Forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...