--7 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Har tenkt å kjøpe en billig modell, og jeg vil ha full HD. 40 eller 42 tommer. Tror 46 blir for stort for TV-møbelet. Det som skal kobles til er PS3, Canal Digital PVR (ikke HD, men blir vel oppgradert snart). Lyd kjøres ut via anlegget mitt så trenger ikke høyttalere. Skal se det meste av vanlig TV, mye fotball, tegnefilm og film. Altså: Budsjett: 6-7000 Plasma/LCD: heller mot Plasma Oppløsning: Full HD Størrelse: 40-42" Har sett meg ut et par modeller: 1. Panasonic 42" Plasma TV TH-42PZ85 til 6995,- virker som et knallkjøp for meg 2. LG 42" LCD-TV 42LH3000 til 6645,- 3. Samsung 40" (mange å velge i - hvilken er best/nyest?) fra 5990,- til 7100,- isj Veldig lysten på nr 1 her, men tenkte å legge ut et tema her i tilfelle noen av dere entusiaster har innspill å komme med Lenke til kommentar
TheDale Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 For min del, uten tvil LCD. Det sies også at bildet ikke blir fryst fast hvis man pauser ( altså et passivt bildet ) på LCD tv'er. Jeg har selv en et år gammal 40" Samsung LCD-tv som jeg er strålende fornøyd med, mange tilkoblingsmuligheter ikke minst. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Er ikke så veldig bekymret for burn-in, må jeg si. Dagens plasmaer er ikke like plaget med dette, og det er vel mest de første 200 timene. Har ikke veldig belegg for å hevde at plasma er bedre enn LCD. Har lest de to "annonseringene" i forumet her og i tillegg så virker det som LCD er lettere tilgjengelig i denne prisklassen. Endret 13. juli 2009 av --7 Lenke til kommentar
TheDale Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Ja det er godt mulig det stemmer det med burn-in, var bare det jeg fikk beskjed om når jeg kjøpte min for rett over et år siden. Hadde jeg vært deg da hadde jeg lest tester, hvis da tv-ene etter dette stiller ganske likt, gå etter den du syntes ser penest ut Lenke til kommentar
--7 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Alltids et godt råd det Jeg kom over en artikkel som svingte avgjørelsen i favør av plasma, så nå er den bestilt. Lagerstanden var stadig synkende så jeg valgte å slå til. Men i praksis vil svært mange få bedre nytte av en plasma-TV. Grunnen er at plasma-TV-er generelt gjengir farger bedre – de har bedre sortnivå, raskere oppdateringsfrekvens og større innsynsvinkel enn LCD-skjermene. Hentet fra http://www.audiovisuelt.no/artikler/mye_pl...r_pengene/70782 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå