Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

"For å få innvilget kreditt, trenger vi dokumentasjon på inntekten din."

Anbefalte innlegg

"Vi trenger kopi av dine siste to lønnsslipper, samt kopi av arbeidskontrakt."

Fikk dette på en mail fra butikken hvor jeg skulle foreta et "lån" på et produkt. Ble litt skremt igrunn at jeg må sende de "sensitiv" informasjon. Greit nok at de vil ha sikkerhet i dette før de innvilger lånet. Men er dette den eneste måten i å få dette til?

Er forøvrig snakk om Deal.no om noen skulle lure. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Vi trenger kopi av dine siste to lønnsslipper, samt kopi av arbeidskontrakt."

Fikk dette på en mail fra butikken hvor jeg skulle foreta et "lån" på et produkt. Ble litt skremt igrunn at jeg må sende de "sensitiv" informasjon. Greit nok at de vil ha sikkerhet i dette før de innvilger lånet. Men er dette den eneste måten i å få dette til?

Er forøvrig snakk om Deal.no om noen skulle lure. :-)

Det finnes 3 resultater av en kredittsjekk, Ja, Nei og kansje. Du har fått en kansje, og da kreves det mere dokumentasjon fra deg for å få igjennom lånet. Dette er helt normal praksis. Firmaer som Deal.no har selvfølgelig taushetsplikt og vil ikke bruke infomrasjonen din til noe annet enn en vurdering av lånet. Hvis du tenker deg om så spør banken din om akkurat det samme..

Lenke til kommentar
Ok, svært merkelig igrunn. Har handlet hos Komplett i sånne forhold før, og der behøvde jeg ikke å sende inn papirer og alt sånt.

Ikke sikkert komplett bruker samme kredisjekk eller at de er like strenge. Det kan også hende du har handlet såpass mye på kreditt at de må vurdere om "kreditten" din kan utvides.

Lenke til kommentar
Og ikke minst økonomiske medgangstider. Da strammes gjerne reglene inn.

litt OT, men havnet M og N litt nært hverandre der :p

On-topic

Har du kontaktet dem for å spørre årsaken til dette. Hadde vært litt skeptisk til å sende slik informasjon selv. En ting er å sende firmaer med rutiner for å behandle slike opplysninger, men Deal nekter jeg å tro er like "proffe". (Ikke at jeg tror de med viten og vilje vil dele disse opplysningen med noen.)

Lenke til kommentar

Spare først, bruke etterpå.

Håper virkelig det ikke er snakk om pc eller tv på avbetaling, da det ofte blir rimelig dyrt i forhold til å punge ut hele beløpet på en gang. Ville heller vurdert å utvide lån i bank hvis det er snakk om store beløp, eller krite litt av foreldre hvis det er småbeløp...

Da får man litt bedre vilkår og rente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...