deum Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Hei, jeg klarte da å glemme å skru av pcen min her om dagen , å da skulle det selfølgelig tordne og lyne. så da kom det et lynnedslag i pcen min. ette dette fikk jeg ikke skrud på pcen , trodde da at powern hadde ryket , men åpnet den opp å så etter. kunne ikke se noe som skulle være galt med denne, blåste den for støv når jeg først hadde den ute , satt den inn igjen å da funka den. Men når jeg fikk srudd pcen på , så da selfølgelig windows at det var noe galt som hadde skjedd, så nå måtte jeg sette inn Windows cd`en min , å trykke på Reparer. Prøvde på dette , men når jeg kom så langt at jeg skulle velge hvor jeg skulle instalere , så ville den ikke mer. For det var noe galt med disken. Tokk ut disken å plugget den via sånn USB til hdd kabel ( husker ikke hva den heter nå) , å den fungerte helt fint. Så formaterte jeg disken , prøvde å sette den inn i pcen igjen , men fortsatt, så ville den ikke. Har også prøvd med en annen disk, men får fortsatt samme Feilen. så nå lurer jeg på om noen av dere har funnet ut hvor problemt ligger? Endret 13. juli 2009 av deum Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Er nok lynnedslaget som har tatt knekken på div deler i pcn din. du får levere den inn til rep. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Har du en anna strømforsyning du kan prøve? Kan hende den har fått en mindre skade og ikke er helt stabil lengre. Men kan jo også være hovedkort eller CPU som er problemet.. Lenke til kommentar
deum Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Har du en anna strømforsyning du kan prøve?Kan hende den har fått en mindre skade og ikke er helt stabil lengre. Men kan jo også være hovedkort eller CPU som er problemet.. har desverre ikke der men hvis det hadde vært hovedkortet eller cpu , ville den starta i det hele tatt da? eller tenker du på at det kan være en lite feil på en av delene? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Tenkte på en liten feil ja, er jo aldri godt å vite. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Ergerlig Mange muligheter her... kan være strømforsyningen som har fått seg en smell slik at den ikke klarer å yte 100% lengere og får trøbbel når disk og CD skal jobbe, kan også være at diskkontrolleren har tatt kvelden, du bør egentlig bytte ut bit for bit mot en fungerende PC og se når det stopper opp... M. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Minne/ram er det som ryker først. Den lille delen i rammen som holder oversikt over hvilke data som er i hvilken bank tåler ingenting og ryker fort. Prøv å ta ut én av rambrikkene og start opp, kanskje den ene har overlevd. Mest sannsynlig ikke. Har du mulighet for å låne en brikke eller to av bekjente? Og har du husket lynvern/overspenningsvern på følsomt elektronisk utstyr da? Det er ikke fryktelig dyrt. Får tilogmed tak i overspenningsvern med garanti, der produsent dekker utgifter til ny pc/anlegg/tv hvis utstyret dems ikke klarer å stoppe lynet. Denne f.eks: http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=595 Fin å ha til neste pc... (får den i norsk utførelse på deal.no ihvertfall) Endret 14. juli 2009 av newman221 Lenke til kommentar
deum Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Minne/ram er det som ryker først. Den lille delen i rammen som holder oversikt over hvilke data som er i hvilken bank tåler ingenting og ryker fort. Prøv å ta ut én av rambrikkene og start opp, kanskje den ene har overlevd. Mest sannsynlig ikke. Har du mulighet for å låne en brikke eller to av bekjente? Og har du husket lynvern/overspenningsvern på følsomt elektronisk utstyr da? Det er ikke fryktelig dyrt. Får tilogmed tak i overspenningsvern med garanti, der produsent dekker utgifter til ny pc/anlegg/tv hvis utstyret dems ikke klarer å stoppe lynet. Denne f.eks: http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=595 Fin å ha til neste pc... (får den i norsk utførelse på deal.no ihvertfall) Takk for tipset. da skal jeg prøve det! Men nei jeg hadde ikke det vettu men er helt klart at dette skal bestilles fort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå