sinnaelgen Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 og nett leseren er plassert .... ? det vil jo generer en del trafikk over nettlinje , mellom server og pc(-er) avhengig av hor filen befinner seg. mit poeng er at dett kan ikke brukes til alt slik enkelte hevder. hvis alt ligner på serveren så får en ikke gjort stort hvis den er nede. det er noe som skjer og risikoen er større jo lenger ute i distriktene man bor. en ting å ta til etterretning er at hvis strømmen er borte i byen så går det neppe mere en time før den er tilbake. ute i distriktene kan det gå flere dager. Så hvis nett linjen din går gjennom en et slikt hinder ( du har strøm, serveren har strøm mens en node mangler strøm) da er det best at det ligger lokalt Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) GNU/Linux fikk også en god økning i markeds andel når minibærbare med Linux ble solgt(EEE anyone?), de fikk marked. Acer kan dra dit pepper'n gror! http://www.itsbetterwithwindows.com/ anyone? Dette er et sammarbeid imellom Acer og Microsoft. Endret 13. juli 2009 av Eldox Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 poenger her er at hvis man har en stor familie og alle ser på hver sin HD film. Jøss for et sannsynlig scenario! Er dette et argument mot Chrome OS, Windows eller et argument mot private nettlinjer med 100 Mbps eller lavere? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 poenger her er at hvis man har en stor familie og alle ser på hver sin HD film. Jøss for et sannsynlig scenario! Er dette et argument mot Chrome OS, Windows eller et argument mot private nettlinjer med 100 Mbps eller lavere? det er et av mange argumenter om at ikke alt bør gjøres på nettet. greit nok at man kjører tv og Internet over fiberkabel og bruker ip-telefon , men det blir lit kjedelig hvis man ikke engang får spilt av videoen sine. et punkr som ikke kommet opp ( som er tatt op i en annen diskusjon) er lagring av videoer på nettet . hvis de ikke er lagret på noe handfast lagringsmedie . så står man der den dagen de ikke er tilgjengelige . selv om jeg kan virke paranoid så er de en ting å ta på alvor . hvordan var det nå med sikkerheten hos Gogle ? hvis en skal se noe på pc-en så må det jo også nødvendigvis lastes ned. hvor mange hd videoer kan streames samtidig i full kvalitet uten kvalitets-tap ? Simen1, du hadde et så fint regnestykke på det for en stund siden. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 og nett leseren er plassert .... ? På den lokale disken. Filene er på den lokale disken, nettleseren er på den lokale disken og applikasjonen er til å begynne med på en ekstern server. Dersom du en dag bestemmer deg for å ville redigere bilder bare navigerer du nettleseren til bilderedigeringsapplikasjonen som starter og så kan du åpne og redigere bildene lokalt. det vil jo generer en del trafikk over nettlinje , mellom server og pc(-er) avhengig av hor filen befinner seg. Du trenger bare laste ned applikasjonen, alt annet er lokalt. hvis alt ligner på serveren så får en ikke gjort stort hvis den er nede. det er noe som skjer og risikoen er større jo lenger ute i distriktene man bor. Da er det bare å starte webapplikasjonen offline. I det du har applikasjonen lastet ned én gang trenger du ikke kontakt med server for å starte den senere. Men dersom du får tilgang til serveren blir nyeste versjon lastet inn og er klar for offline bruk. Når det gjelder dette systemet er det bare å glemme alt du vet om dagens og gårsdagens webapplikasjoner, dette er det magiske «HTML5», og som google nylig sa: 5 > 2.0. Dagens webapps er "web-to-null" med AJAX og DHTML, morgendagens er HTML5 med <canvas>, lokalt storage, offline apps, <video>, JavaScript worker threads og JavaScript-ytelse på stereoider. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Håper bare google inkluderer pakkebrønner slik at man slipper å gjøre det "The Windows Way" Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Acer kan dra dit pepper'n gror! http://www.itsbetterwithwindows.com/ anyone? Dette er et sammarbeid imellom Acer og Microsoft. Tror det er et samarbeid mellom ASUS og MS i såfall. Og den reklamen lokket frem smilet mitt. Nå har jeg bannet og svertet over alle OS jeg har brukt. Windows er ikke noe lettere å sette seg inn i enn andre. Kjører Easy Peasy på min eee, og det er det jeg har bannet minst over. [edit] Den siste kommentaren var til videoen btw. Endret 14. juli 2009 av IceDale Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Da er det bare å starte webapplikasjonen offline. smile.gif I det du har applikasjonen lastet ned én gang trenger du ikke kontakt med server for å starte den senere. Men dersom du får tilgang til serveren blir nyeste versjon lastet inn og er klar for offline bruk. hvis man jobber med dette systemet og laster ned en film . hvor blir den da plaser lokalt påpc-en eller på serveren ? poenget med dette systemet var vel at man ikke skulle være avhengig av et OS. noen vil gjerne at tingene skal gjøre på nettet mens andre ønsker at så mye som mulig gjøres på den lokale pcen. hvis det er slik at det skal være uavhengig av operativsystem så må jo nødvendigvis det meste forgå på en server. det vil da skape en del trafikk mellom lokal pc og server. videoer i høy kvalitet er jo det som skaper mest trafikk i gogle sky kan det være et lite problem Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 hvis man jobber med dette systemet og laster ned en film .hvor blir den da plaser lokalt påpc-en eller på serveren ? Det er jo en grunn til at det heter laster ned Og ikke "streamer", selv da kan men gå det på lokal maskin på sitt vis. noen vil gjerne at tingene skal gjøre på nettet mens andre ønsker at så mye som mulig gjøres på den lokale pcen. Dermed: vil eller vil ikke? Du kan jo altids velge et annet OS, f.eks Debian det vil da skape en del trafikk mellom lokal pc og server. Youtube da dude? Dailymotion? Etc? videoer i høy kvalitet er jo det som skaper mest trafikk Torrent skaper mest trafikk. Så hva kveruler du egentlig over? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 jeg var usikker på om det var et rent os som i teorien skulle kunne kjøre på hvilken som helst pc . overskriften forteller ikke så mye om det er os-et det siktes til eller ikke. da er det så let å blande det endre prosjektet til gogle inn - gogle sky . antagelig så her jeg også gjort det . angående linux og Windows så er det enda endel punkter med windwos som gjør at mange ikke kan slippe det helt. spørs om gogle crome klarer den oppgaven Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 jeg var usikker på om det var et rent os som i teorien skulle kunne kjøre på hvilken som helst pc . Kverulering og peker bort fra emne? overskriften forteller ikke så mye om det er os-et det siktes til eller ikke. Nei, men artiklen peker kraftig. Og overskriften tilhører tabloid typen, men den peker også i samme retning. angående linux og Windows så er det enda endel punkter med windwos som gjør at mange ikke kan slippe det helt. Tja, for meg var alt for mange punkter over ting som var galt på Windows som ikke kunne fikses. spørs om gogle crome klarer den oppgaven For meg er spørsmålet om de bruker glib eller ikke. Har de den der, kommer deres markeds andeler til å gjøre nytte for GNU/Linux siden programmer kan bli porta da(større marked = større port-sjanse). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå