JimE Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Heisann! Har hatt et år i kongens klær, og jeg tenkte å inverstere en god del av dimmisjonsgodtgjørelsen i speilrefleks. Etter å ha lest mye og prøvd forskjellige modeller har jeg bestemt meg for å kjøpe Nikon D90. Men jeg sliter litt med valg av det første objektivet til dette. Alternativene er: Kitløsningen med 18-55 VR - Kan utvides med 55-200VR til under prisen av 16-85 Kitløsningen med 18-105 VR - Mer anvendelig, og gunstig mtp pris Huset løst, men med Nikon 16-85 VR - Bedre optisk sett, bedre byggekvalitet og et veldig anvendelig brennviddeområde Huset løst, men med Sigma 17-70 Macro - Macro, samt F2.8 på 17mm Interessenivået mitt ligger på hobby +, og jeg har en del erfaring med speilrefleks fra skole ol. Og hadde det ikke vært for den store prisforskjellen ville 16-85 vært et enkelt valg. Men er det noen andre ting enn det jeg har satt opp som jeg bør ta med i vurderingen? - og hva mener dere? - Driver også å tenker litt på blitz, men det har jeg ikke fått satt meg skikkelig inn i enda. Hva er det som er viktig å tenke på der? Mvh JimE Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hadde jeg vært deg hadde jeg satt meg ned og tenkt på følgende spørsmål. Hva vil jeg med foto og hva trenger jeg av utstyr for dette? Tenk etter om du vil satse på kvalitetslinser og bygge opp en god objektivpark gjennom flere år eller om du mener at kitkvalitet er bra nok for deg. For all del gir kitobjektive gode bilder men om ikke det er nok så hadde jeg satset på de litt mer kostbare glassene. Når det gjelder blits, kjøp sb900 på JapanPhoto. Litt stor men har alt, har ikke den selv men har testet den og den er RÅÅÅÅÅÅ! Skal kjøpe den selv snart men kjøpte en sb600 på lokale Experten her fordi størrelsen passer bedre til D5000 og jeg fikk den for billige 1599 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå