dreamrocker Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Kjøpte meg ny surroundreciver, en Yamaha RX-V563 for et par dager siden og jeg synes det er rart at når jeg skrur over fra surround 7-1 til 2 kanals stereo så forsvinner lyden i venstre hovedhøytaler. En kamerat av meg som har en Yamaha RX-V3900 har prøvd å hjelpe meg, men han vet heller ikke hva det kan være som gjør dette? På hans fungerer det i begge høytalere når han skrur over. Han tror noe må være galt med den. Men jeg mener det kan være noen innstillinger som er feil? Er det noen som kan hjelpe meg vist det er en helt fornuftig løsning på problemet. Jeg er helt grønn på dette i det hele tatt, så vist noen kan hjelpe må det forklares veldig spesifikt. Da vi justerte inn første gang med mikrofonen så hørtes alt bra ut. Alle syv høytalere fungerer fint, men da jeg ville sjekke Cd spilleren og kobler over på den i 2 kanals stereo forsvinner lyden i venstre hovedhøytaler? Noen som har peiling? Please. Det kan jo være feil i programeringen men????? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Har du lyd i begge fronthøyttalerne når du bruker "Pure direct-funksjonen"? Lenke til kommentar
dreamrocker Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Nei har bare lyd i høyre fronthøytaler, samt venstre bak. Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Sjekk kabler. Kan gjerne være greit å klippe av litt, og tvinne dem på nytt. Det hjalp for meg for en god stund tilbake, før jeg byttet til Xindak. Lenke til kommentar
dreamrocker Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Mange takk Chosiso. Det var det som skulle till. At det går ann å være så nøye. Måtte gå over alle høytalerledninger og å klippe de helt like samt å tvinne de helt likt, og å se etter at alle var satt helt likt på bananpluggene. Da sluttet feilmeldingene å komme. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå