Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan skal jeg gå vidare?

Gjest guest_JS

Anbefalte innlegg

Gjest guest_JS

Dama slo opp for 5 daga siden! Har takla det heilt jævlig, kvar einaste dag prøva jeg å ignorere smerten og prøve å vere opptatt av mykje ting so jeg slipper å ha det verre inni meg og tenke, men det går berre ikke..

Ser de gode minnene vi har hatt sammen overalt og det er det som får meg vanskelig til å gå vidare, det er so vanskelig å unngå og å glemme det heilt. De verste er at jeg har sterke følelser for hun enda og ingenting av de jeg føler for henne har forandra, so jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å gå vidare.. Jeg prøvdte å kontakte hun for noen daga siden og hun på en måte ignorerte meg og det er veldi sårande inni meg.. Liksom, alt vi hadde blei plutselig borte for hun. Men for meg ligger det heilt djupt inn og klarer ikke forandre noen av det. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal gå vidare når jeg har forsatt sterke følelser for hun og forsatt vil ha hun tilbake!! :(

Håper på noen gode råd og del gjerne erfaringer dere har hatt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alltid kjekt å vite hvor gammel du er.

Uansett, vel, det suger for deg. Men det er mange andre som har vært der. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å prøve å komme seg videre. Det er andre fisk i havet sier noen. Da jeg var i samme situasjon som deg syns jeg det hørtes vannvittig idiotisk ut å si, men nå innser jeg at det ligger noe i det.

Bare pass på at du ikke blir sittende alene hjemme og råtne. Kom deg ut med venner og ha det moro!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_JS

jeg er 19 år.. Joda, jeg forstår hva du mener med det og jer er ute med venner og finner på mye ting for å ignorere alt de vonde jeg føler... Men, det verste også er at jeg har dårlig samvittighet inni meg. Jeg føler at jeg har ikke vore bra nok for hun og når den tida kom at jeg har innsett det og ville forandre meg til den ekte jeg er so var det for seint.. Kan ikke snakke med hun om det heller og hun vil ikke høre mere unnskyldinger osv.. So no er jeg heilt aleine med so mykje dårlig samvitighet inni meg og er heilt knust!

Lenke til kommentar

har du ingen andre venner du kan klage til? man oppdager ofte ikke hvor idiotisk skyldfølelsen er før man får det ut. bortsett fra det er det bare å la tiden gå sin gang, er jeg redd. før eller senere kommer du nok over det. noen ganger tar ting bare litt lenger tid. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest guest_JS
har du ingen andre venner du kan klage til? man oppdager ofte ikke hvor idiotisk skyldfølelsen er før man får det ut. bortsett fra det er det bare å la tiden gå sin gang, er jeg redd. før eller senere kommer du nok over det. noen ganger tar ting bare litt lenger tid. :roll:

Desverre, jeg har berre guttevenner og det er litt vanskelig å snakke med dei om akkurat det temaet! Men, vis en person har skyldfølelse inni seg og ikke får de ut so blir det nok veldi vanskelig for den personen å leve livet sitt i hverdagen som går. Einaste løysning er å snakke om det med hun, men det vil jo hun ikke. So vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det ut til hun so jeg blir bedre inni meg...

Lenke til kommentar

skriv et brev eller en mail. fortell henne at det er viktig for deg at hun leser det, men at du ikke forventer noe mer av henne. hun bryr seg sikkert om deg enda, så det er vel det minste hun kan gjøre. doit :thumbup: du trenger nok å få det ut

Lenke til kommentar
Gjest guest_JS
skriv et brev eller en mail. fortell henne at det er viktig for deg at hun leser det, men at du ikke forventer noe mer av henne. hun bryr seg sikkert om deg enda, så det er vel det minste hun kan gjøre. doit :thumbup: du trenger nok å få det ut

Trur du virkelig at det er lurt? Trur ikkje du hun kommer til å synes at det er teit eller noe sånn? At liksom eg skriver mail til hun og forteller ting..

Lenke til kommentar

greit, det er litt lame, men det er da virkelig ikke det som er poenget? hvis du virkelig har så stort behov for å fortelle henne hva du føler, og hun ikke vil snakke med deg, er dette den eneste løsningen. du er nødt til å komme over henne uansett, og å prøve og ikke bry seg med hva hun synes om deg hele tiden er en fin begynnelse.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Line_*

Hvis hun ignorerer deg allerede, så tror jeg at det kan være liten vits i å skrive mail. Og pass opp: at hun ikke bare bruker det mot deg, og skal da ta deg for at du skrev mailen..... Vet ikke hvilke type hun er.

En ting har jeg lært utav det jeg har opplevd: Blir jeg ignorert i fremtiden av noen, så vil jeg ikke ta kontakt med dem.

Tenk at det fins andre i samme situasjon som deg. Jeg er en av dem.. som har vært igjennom litt, og takler det svært ekkelt dårlig. Er så følsom av meg desverre. Men trøst deg med å tenk at vi er flere. Og at hun fortjener ikke ditt hjerte når hun bare ignorerer deg!! Det fins nok en annen ute i verden, som fortjener ditt hjerte langt mer.

Trøst deg, og snakk med folk om det. Prøv å gjør det du har lyst til. Hvis du føler det dårlig og sliten av dette, så sykemeld deg, eller ta deg fri en stund, til du føler deg bedre. Ta godt vare på deg selv. Tenk hvordan livet var før henne.... Du fungerte jo da, og det kan du gjøre igjen. Men vet hvor vondt det føles... Du føler sikkert at verden er tom uten henne, men det er den ikke.

Jeg oppdaget en ting utifra det jeg har opplevd. Da jeg så mannen igjen, så følte jeg at han var en helt annen type enn det jeg er... Jeg er ikke som han. Og jeg var blind. For kjærlighet gjør blind.

Les dette diktet : Life is to short to wake up in the morning in regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don't. And believe that everything happens for a reasons. If you get a change: take it. It it changes you life , let it! Nobody said it would be easy. They just promised that would be worth it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...