MKF Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Pcen har begynt å fryse ved ujamne mellomrom (igjen). Hadde samme problem for om lag ein månad sidan, men eg trudde problemet forsvann då eg byttet ut rambrikkene med eit par nye fra OCZ. Men no har altså dataen begynt å fryse igjen. Her er link til den forrige tråden eg lagde. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1054941&hl= Kan det vere hovedkortet eller straumforsyningen? Endret 12. juli 2009 av MKF Lenke til kommentar
Star Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Hvordan er kjølingen? Jeg ville tippet strømforsyning, harddisk eller kjøleproblem - men man må jo bare kryssteste komponenter for å være sikker her.. Kan jo imidlertid regne på hvor mye strømforsyningen klarer å drive ( dersom du er på grensen ) evnt. kjøpe deg enn PSU-checker som gir deg litt mer håndfast info om ståa for PSU Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 På tide med en liten sjekkliste? *Memtest? *Sier error loggene deg noe? *Kanskje kjøre logging av Volt med program som feks Speedfan eller kjøre en psu stresstest med Occt perestroika og se om den overlever. *Er minnet riktig konfigurert i bios? Volt + Timings bør være riktige og om det kun er ved windows det fryser så kan du slakke litt på timings og se om det har noe innvirkning (Win kan være mer krevende en memtest). *S.M.A.R.T status skal være ok, sjekk med feks Speedfan eller Hdtune. *Defekt skjermkort kan også forårsake frysing, kan være verre å oppdage. Funker feks Safemodus (sikkerhetsmodus) feilfritt med feilsøkning og stabilitetstest (orthos prime, etc) så kan man kanskje prøve å teste med et annet kort eller se om du får feil / artifacts med Occt perestroika. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå