Gå til innhold

Opprette brukskonto med to bankkkort

Mojo Pin

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten flytter sammen og tenkte å opprette en brukskonto som begge setter inn penger på. Det skal primært kun brukes til å kjøpe mat og andre forbruksartikler til leiligheten. Trenger to bankkort, et hver, som er knyttet til kontoen.

Hvilken bank bør vi velge for å få det billigst mulig? Jeg tenker da både på årsavgift og gebyrer. Jeg hører Skandiabanken er blant de rimeligste når det gjelder gebyrer, men det blir jo 500 kr for bankkort. Vi kan godt bruke Visa Electron forsåvidt, da det kun skal benyttes i betalingstermintaler.

Så altså, hva bør vi velge?

Takker for svar :)

Mojo ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde benyttet Postbanken Leve (Leve Student - dersom du kvalifiserer for dette) eller Fokus Bank sitt 24/7 program.

Brukte selv Postbanken kortet til samme formål da jeg bodde sammen med kjæresten. Vi hadde imidlertid bare ett kort, men regner med det lar seg gjøre å få ekstra kort. ( Er her hvertfall mulig for Mastercard )

Fokus 24/7 er så og si gebyrfritt (visakort uten årsavgift) og jeg bruker Fokus som primærbank i dag - forøvrig god nettbank og bra kundeservice :)

Endret av Star
Lenke til kommentar

Hvilken spareavtale har du forresten med Fokus Bank ? Ble plutselig fristet til å flytte helt til dem. Bruker Totenbanken i dag og må betale 2 kr hver eneste gang jeg drar kortet, samt 5-7 kr i alle andre minibanker enn dems (kanskje 10 stk i hele Norge :p).

Vil gjerne kunne overføre fritt mellom sparebank og brukskonto. I dag har jeg maks 12 uttak, og må betale 50 kr gebyr utover det.

Lenke til kommentar

Snakket nettopp med en konsulent i Fokus. Der kunne man opprette felles forbrukskonto med to betalingskort. Maestro kort (MasterCards alt. til Visa Electron, bare med kortnummer). Man måtte betale 150 kr pr. kort dersom jeg allerede hadde fått gratis Visa kort uten årsavgift.

Lenke til kommentar
Kredittkortet til Skandiabanken koster kun 50,- i året.. Men på den annen side så er jo det jo litt kjipt å måtte dra frem signatur og hele pakka hvis du skal kjøpe 2 bananer på KIWI :p

Ikke om du betaler med chip, da må du taste kode, og da slipper man signatur.

Lenke til kommentar
Kredittkortet til Skandiabanken koster kun 50,- i året.. Men på den annen side så er jo det jo litt kjipt å måtte dra frem signatur og hele pakka hvis du skal kjøpe 2 bananer på KIWI :p

Kredittkortet i Fokus 24/7 koster ingenting i året :p

Lenke til kommentar
Jeg spurte Skandiabanken om nettopp en slik konto som trådstarter beskriver, men ble fortalt at de kun opererte med én bruksrett pr konto... :wallbash:

Så lenge dere har samme folkeregistrert adresse, kan dere ha hvert deres kort, det har vi hatt lenge.. Hvis dere ikke har samme folkeregistrerte adresse, må dere bestille to kort i samme navn i stedet.

Lenke til kommentar
Bruker kun 24/7 kontoen - hadde pluss+ kundeprogrammet før :)

Jepp, er godt fornøyd med Fokus - finner ikke mange andre som i praksis opererer med null gebyrer :)

Men hva slags spareavtale er det? Da jeg ringte før i dag hørte jeg at jeg kunne velge mellom ulike sparekontoer. Han anbefalte meg kapitalkonto.

Lenke til kommentar

Riktig.. Vel, jeg bruker 24/7 kortprogrammet og har 2 kapitalkontoer ( herunder en nettspar som har grei rente i disse dårlige bankesparetider ) samt en brukskonto. Har i tillegg en del kapital plassert i fond ( hovedsaklig Skagen - Fokus har imidlertid ikke forbindelse med disse fondene lengre, men har likevel ett ganske bredt spekter med investeringsmuligheter ) Dersom du er litt oppegående på investering kan nettbanken med enkle grep benyttes som plattform for kjøp/investering. Kundebehandlerene i Fokus hjelper deg nok gjerne med risikovurdering/investeringsprofiler dersom du ønsker å spare/investere over lengre tid :)

Mesteparten er imidlertid plassert på vanlig kapitalkonto. Skal nevnes at jeg også bruker BNbank ( kun nettbank og kapitalkonto ) da de har en av de beste banksparerentene for tiden :)

Endret av Star
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...