Gå til innhold

Canon Legria HF200 i mørke omgivelser


Anbefalte innlegg

Har et HF200 som jeg enda har muliget til å levere tilbake hos Elkjøp. Har filmet litt med kamera på tur, og er stort sett fornøyd. Problemet dukket opp da jeg koblet til en tv, med hdmi-kabel, og så noen opptak gjort i noe svak belsyning. Det jeg fikk se, var jeg ikke imponert over. Trodde at kvaliteten ble bedre, selv under noe dårlige forhold. Det var på ingen måte mørkt, men ikke full dagsbelysning. Bildene ble veldig kornete, og ikke slik jeg håpet.

 

Finnes det alternativer i samme prisklasse? Finnes det innstillinger som kan gjøre opptakene bedre i dårlig lys?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde et minidv fra canon, tror det heter mvx250i. Jeg mener at det haddde MYE bedre opptak i mørke omgivelser, basert på hukommelsen.

 

Er det noe med teknologien som gjør at det virker dårligere, eller er det rett og slett dårligere? Kan videolys brukes til HF200, som kan gjøre dette bedre?

Lenke til kommentar

Har du satt kameraet på 25p Cine mode? Det blir mye mindre korn da, samt at i Cine mode droppes ikke frameraten ned ved lav belysning. Du bør også unngå å zoome inn så mye. Bruk maks vidvinkel i størst mulig grad fordi det gir best lysforhold. Når du zoomer inn må den automatisk blende ned litt, som stjeler enda mer lys som du ikke har så mye av i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...