Gå til innhold

Førstegangstjeneste + nylig anmeldelse for besittelse av Hasj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Skal inn i forsvaret i Oktober, men ble tatt for besittelse av 5 gram hasj på lørdag og blir anmeldt for dette. Kan dette gå utover førstegangstjenesten min? Kan de nekte å ta meg inn?

Ja, du blir nok ikke sikkerhets klarert. og dimmitert ganske raskt.

Lenke til kommentar

Nåh. Man har da endel stillinger som ikke krever noe høy sikkerhetsklarering. Det kan også hende at til tross for anmeldelsen at han får klarering uansett. Skulle forsvaret luke alle som "har prøvd ting" bort, så hadde de sittet med få igjen. Jeg har ingen dom på meg, men innrømte bruk(les prøvd) på skjemaet mitt, jeg er fortsatt sikkerhetsklarert til Hemmelig, og kunne sikkert få det høyere skulle det være behov for det.

Vær ærlig på sikkerhetsklarering skjemaet, og håp på det beste. Aldri lyg på det, for de finner ting ut.

Endret av Sarion
Lenke til kommentar

Du får sikkert en stilling som du ikke trenger sikkerhets klarering på

100% sikkert er det at du ikke får sikkerhets erklæring pga forsvar har en 0 toleranse for narkotika.

Aktuelle stillinger du kan se fram til er

oppvask, snømåking eller lignende

Lenke til kommentar

antagelig blir du ikke tatt inn i det hele tatt/dimitert veldig tidlig, som nevnt tidligere er det 0-toleranse for narkotika i forsvaret.

du blir uansett ikke klarert så lenge du blir straffet for det.

Sarion: du hadde flaks, med dom kunne du bare glemt det.

Lenke til kommentar

Jeg vet at selv om han har en slik dom over seg så kan han enda få klarering. Hadde en i troppen som hadde noe verre enn det der, og han fikk den. Men han var en meget oppegående kar som hadde gått på en smell her i livet, troppsjefen mente det samme, så han hjalp han - Det jeg prøver å si her er at ingenting er utelukket før du faktisk får smelt "ikke klarert" i trynet. Alle har svin på skogen, Forsvaret vet dette, om du er en grei kar, er ærlig og spør om hjelp(du kan anke klareringen) så kan ting gå i orden.

BTW: Får man ikke bare et forelegg for 5 gram?

Lenke til kommentar

Forsvaret virker ganske desperate etter folk om dagen, så ikke sikkert det har noen større konsekvenser. Flere i troppen min som var dumme nok til å røyke hasj på perm, pisseprøve første dagen etter perm. Ingen som har fått noen konsekvenser. Dette skjedde vel for noen måneder siden. Har en kar i troppen som har laaaaaaaaaaaaaaaangt rulleblad inneholdene flere tyverier, hærverk osv. Han er fremdeles systemoperatør på kryptert sambandsutstyr. For meg virker det som at så lenge du ikke har sittet inne, så kommer du deg gjennom fgtj. Skal ikke si noe alt for sikkert dog.

Lenke til kommentar

Jeg deler ikke intrykket av at forsvaret er desperate etter folk. På rekruttskolen så jeg mange ble sendt hjem som var minst like egnet som meg selv til tjeneste. Alt av små pissgrunner kan få en dimitert, det er i alle fall mitt intrykk, og alle som virkelig går inn for å dimme slapp raskt unna.

Når det er sagt er jeg sikker på at forsvaret alltid trenger flere motiverte soldater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...