Qwseyvnd Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Hei folkens. Jeg vil lære litt om assembly for jeg skal lage noe instrumenter med nesten bare ja og nei funksjon med utgang og inngang, kommandoer og så videre. Instrumenter er: kompass, knapper, lyser. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hvilken arkitektur er det snakk om da? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 ARM926EJ-S V5, 32 bits RISC CPU. Lenke til kommentar
Madsy Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 ARM926EJ-S V5, 32 bits RISC CPU. 'S' står for syntetisk. Kjører du en simulator? Kan du isåfall fortelle oss mer om den simulerte chipsetet? Uansett, ARM926EJ er ARM9-basert og støtter versjon 5 av ARM instruksjonsettet, samt Thumb1, DSP-instruksjoner og Jazelle. Du har også kanskje støtte for flyttall, altså en VFP-enhet. ARM Ltd har en fin manual de oppdaterer hvert år som tar for seg aspekter alle ARM-CPUer har til felles. Blant annet instruksjonsett, sykeltid, co-prosessorer, etc. Denne manualen heter ARM Architecture Reference Manual, ofte forkortet til ARMARM. Her er en lenke til en eldre versjon jeg har på websiden min: http://www.mechcore.net/files/docs/ddi0100e_arm_arm.pdf Du vil sannsynligvis ha to dokumenter til. Det ene er den spesifikke spesifikasjonen til ARM926EJ-prosessoren. Det finner du her: http://infocenter.arm.com/help/topic/com.a...198e/index.html Det andre er spesifikasjonen til chipsettet ditt, som du ikke har fortalt oss om enda. Forøvrig, kjører plattformen din et operativsystem? Isåfall hvilket? Om ikke, har du JTAG tilgjengelig? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Jeg har HTC Sensation. Men jeg vil også lære å programmere i AMD APU x86. Lenke til kommentar
Force Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 (endret) HTC Sensation ble ødelagt. Jeg har en HD Radeon 4650 skjermkort selv om jeg har HD Radeon 7770, derfor jeg tenkte å skifte ut DirectX og OpenGL med mine egne instruksjoner og algoritmer til den ved hjelp av OpenGL Unified Shader og Extensions. Så, går det ? Endret 8. september 2013 av Force Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå