Gå til innhold

finne adapter: japan-norge?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp et nikon speilreflekskamera i Japan og kom selvfølgelig ikke på forskjellen i kontakter før jeg var godt plantet på norsk jord. Har noen peiling på hvor en kan skaffe en adapter fra japanske til norske kontakter? Jeg prøvde Clas Ohlson, men de hadde det ikke. TNX:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er til laderen du trenger adapter til tenker jeg.

Det du skulle hatt er fra Japansk til Norsk,kan du kutte bort orginalstikket og montere på en Norsk utgave,eller er stikket innebygget i omformeren.

Du kan se om Altitec har noe du kan bruke,kanskje du kan kjøpe en ny omformer hvis den er frigjort fra laderen.

Edit: Ser at Altitec har et par overgangs støpsler "USA-europeisk og UK-europeisk".

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hvis det er standardladeren til EN-EL3 (og jeg tipper de andre laderne til Nikon er laget på samme måte), så er det bare å bytte ledning. Den pluggen som kobler ledningen til laderen er rimelig standard (jeg kan bruke samme ledning til både Nikon- og Panasonicladeren min, noe som er ganske greit). Du trenger ikke noen trafo (laderen tar både 110 og 230V, 50 og 60 Hz), og du bør kunne finne en ledning med norsk stikkontakt som passer til laderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...