misbruker Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 16 år, drikker 1-4 ganger i uken, røyker 8 om dagen... Hvilket enn miljø du er i, så er ikke dette en livsstil som er bra for en 16-åring, ei heller barnet. Om du skal ha barnet; Quit smoking and quit drinking. Men jeg vil ei heller anbefale barn da du er så ung og jeg tror heller ikke at du er ferdigutviklet, noe som ikke er bra for barnet. Det er sommerferie, drikker ikke så mye ellers. Og selvfølgelig, skal jeg ha barnet - slutter jeg å røyke, og jeg slutter å drikke. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 16 år, drikker 1-4 ganger i uken, røyker 8 om dagen... Hvilket enn miljø du er i, så er ikke dette en livsstil som er bra for en 16-åring, ei heller barnet. Om du skal ha barnet; Quit smoking and quit drinking. Men jeg vil ei heller anbefale barn da du er så ung og jeg tror heller ikke at du er ferdigutviklet, noe som ikke er bra for barnet. Det er sommerferie, drikker ikke så mye ellers. Og selvfølgelig, skal jeg ha barnet - slutter jeg å røyke, og jeg slutter å drikke. Er du 93-92? Jeg vil anbefale atter en gang og ikke ta barnet grunnet alder. Både for ditt eget og barnets beste. Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 16 år, drikker 1-4 ganger i uken, røyker 8 om dagen... Hvilket enn miljø du er i, så er ikke dette en livsstil som er bra for en 16-åring, ei heller barnet. Om du skal ha barnet; Quit smoking and quit drinking. Men jeg vil ei heller anbefale barn da du er så ung og jeg tror heller ikke at du er ferdigutviklet, noe som ikke er bra for barnet. Det er sommerferie, drikker ikke så mye ellers. Og selvfølgelig, skal jeg ha barnet - slutter jeg å røyke, og jeg slutter å drikke. Er du 93-92? Jeg vil anbefale atter en gang og ikke ta barnet grunnet alder. Både for ditt eget og barnets beste. Det kan da være en flott ting å beholde et eventuelt barn på tross av lav alder. Et mors/fars innstinkt er ikke akkurat noe man får når man uteksamineres fra videregående eller universitetet, det er noe man har i seg Gjør det som føles riktig for deg. Lenke til kommentar
misbruker Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 16 år, drikker 1-4 ganger i uken, røyker 8 om dagen... Hvilket enn miljø du er i, så er ikke dette en livsstil som er bra for en 16-åring, ei heller barnet. Om du skal ha barnet; Quit smoking and quit drinking. Men jeg vil ei heller anbefale barn da du er så ung og jeg tror heller ikke at du er ferdigutviklet, noe som ikke er bra for barnet. Det er sommerferie, drikker ikke så mye ellers. Og selvfølgelig, skal jeg ha barnet - slutter jeg å røyke, og jeg slutter å drikke. Er du 93-92? Jeg vil anbefale atter en gang og ikke ta barnet grunnet alder. Både for ditt eget og barnets beste. Det kan da være en flott ting å beholde et eventuelt barn på tross av lav alder. Et mors/fars innstinkt er ikke akkurat noe man får når man uteksamineres fra videregående eller universitetet, det er noe man har i seg Gjør det som føles riktig for deg. Det stemmer. Hvis jeg eventuelt er gravid tar jeg kontakt med fastlegen min og drøfter det nøye med henne før jeg tar en avgjørelse. For jeg vet jo at det er tidlig å få barn i en alder av 16/17 år. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Det kan da være en flott ting å beholde et eventuelt barn på tross av lav alder. Et mors/fars innstinkt er ikke akkurat noe man får når man uteksamineres fra videregående eller universitetet, det er noe man har i seg Gjør det som føles riktig for deg. Ja? Om du har dette instinktet er det fult mulig å vente noen år Det stemmer. Hvis jeg eventuelt er gravid tar jeg kontakt med fastlegen min og drøfter det nøye med henne før jeg tar en avgjørelse. For jeg vet jo at det er tidlig å få barn i en alder av 16/17 år. Det var det jeg skulle få fram. Endret 15. juli 2009 av WildWolF Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 16 år, drikker 1-4 ganger i uken, røyker 8 om dagen... Hvilket enn miljø du er i, så er ikke dette en livsstil som er bra for en 16-åring, ei heller barnet. Om du skal ha barnet; Quit smoking and quit drinking. Men jeg vil ei heller anbefale barn da du er så ung og jeg tror heller ikke at du er ferdigutviklet, noe som ikke er bra for barnet. Det er sommerferie, drikker ikke så mye ellers. Og selvfølgelig, skal jeg ha barnet - slutter jeg å røyke, og jeg slutter å drikke. Er du 93-92? Jeg vil anbefale atter en gang og ikke ta barnet grunnet alder. Både for ditt eget og barnets beste. Det kan da være en flott ting å beholde et eventuelt barn på tross av lav alder. Et mors/fars innstinkt er ikke akkurat noe man får når man uteksamineres fra videregående eller universitetet, det er noe man har i seg Gjør det som føles riktig for deg. Ja? Om du har dette instinktet er det fult mulig å vente noen år 16 år, drikker 1-4 ganger i uken, røyker 8 om dagen... Hvilket enn miljø du er i, så er ikke dette en livsstil som er bra for en 16-åring, ei heller barnet. Om du skal ha barnet; Quit smoking and quit drinking. Men jeg vil ei heller anbefale barn da du er så ung og jeg tror heller ikke at du er ferdigutviklet, noe som ikke er bra for barnet. Det er sommerferie, drikker ikke så mye ellers. Og selvfølgelig, skal jeg ha barnet - slutter jeg å røyke, og jeg slutter å drikke. Er du 93-92? Jeg vil anbefale atter en gang og ikke ta barnet grunnet alder. Både for ditt eget og barnets beste. Det kan da være en flott ting å beholde et eventuelt barn på tross av lav alder. Et mors/fars innstinkt er ikke akkurat noe man får når man uteksamineres fra videregående eller universitetet, det er noe man har i seg Gjør det som føles riktig for deg. Det stemmer. Hvis jeg eventuelt er gravid tar jeg kontakt med fastlegen min og drøfter det nøye med henne før jeg tar en avgjørelse. For jeg vet jo at det er tidlig å få barn i en alder av 16/17 år. Det var det jeg skulle få fram. Hvorfor vente hvis det føles riktig for henne? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvorfor vente hvis det føles riktig for henne? Selvom det føles riktig for henne, så er det ikke riktig for barnet og ikke engang ha en myndig mor. Uten jobb og kanskje uten skolegang. Det blir også ille for henne som havner i det de kalte i gamledager "uløkka", hun har ikke penger til å forsørge, hun er ung osv. Dette har dere hatt mye om i norsktimene Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Hvorfor vente hvis det føles riktig for henne? Selvom det føles riktig for henne, så er det ikke riktig for barnet og ikke engang ha en myndig mor. Uten jobb og kanskje uten skolegang. Det blir også ille for henne som havner i det de kalte i gamledager "uløkka", hun har ikke penger til å forsørge, hun er ung osv. Dette har dere hatt mye om i norsktimene Rimelig arrogant av deg å påsta at det ikke er riktig for henne å beholde et eventuelt barn, av hensyn til barnet, når du ikke vet noe om henne bortsett fra alderen. Det finnes ikke bare en riktig måte å gjøre ting på, selvom du kanskje har hørt mye rart i disse alternative norsktimene dine. Det er ikke selvsagt at hun må være ferdigutdannet for å kunne bli en bra mor, eller at hun vil havne i noen "ulykke" som følge av å få ett barn i ung alder. Endret 15. juli 2009 av Chaalex Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvorfor vente hvis det føles riktig for henne? Selvom det føles riktig for henne, så er det ikke riktig for barnet og ikke engang ha en myndig mor. Uten jobb og kanskje uten skolegang. Det blir også ille for henne som havner i det de kalte i gamledager "uløkka", hun har ikke penger til å forsørge, hun er ung osv. Dette har dere hatt mye om i norsktimene Rimelig arrogant av deg å påsta at det ikke er riktig for henne å beholde et eventuelt barn, av hensyn til barnet, når du ikke vet noe om henne bortsett fra alderen. Det finnes ikke bare en riktig måte å gjøre ting på, selvom du kanskje har hørt mye rart i disse alternative norsktimene dine. Det er ikke selvsagt at hun må være ferdigutdannet for å kunne bli en bra mor, eller at hun vil havne i noen "ulykke" som følge av å få ett barn i ung alder. Nei, og kanskje barnet kommer helskinnet utav det hvis hun fortsetter å røyke og drikke også? Wohoo, la oss ta sjangsen! Eller skal vi opplyse henne om komplikasjonene som kan oppstå hvis hun velger å beholde barnet (hvis hun er gravid)? Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvorfor vente hvis det føles riktig for henne? Selvom det føles riktig for henne, så er det ikke riktig for barnet og ikke engang ha en myndig mor. Uten jobb og kanskje uten skolegang. Det blir også ille for henne som havner i det de kalte i gamledager "uløkka", hun har ikke penger til å forsørge, hun er ung osv. Dette har dere hatt mye om i norsktimene Rimelig arrogant av deg å påsta at det ikke er riktig for henne å beholde et eventuelt barn, av hensyn til barnet, når du ikke vet noe om henne bortsett fra alderen. Det finnes ikke bare en riktig måte å gjøre ting på, selvom du kanskje har hørt mye rart i disse alternative norsktimene dine. Det er ikke selvsagt at hun må være ferdigutdannet for å kunne bli en bra mor, eller at hun vil havne i noen "ulykke" som følge av å få ett barn i ung alder. Nei, og kanskje barnet kommer helskinnet utav det hvis hun fortsetter å røyke og drikke også? Wohoo, la oss ta sjangsen! Eller skal vi opplyse henne om komplikasjonene som kan oppstå hvis hun velger å beholde barnet (hvis hun er gravid)? Det er faktisk veldig vanlig å ha både røyket og drukket helt i starten av svangerskapet da de fleste ikke oppdager at de er gravid med en gang. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det var ikke poenget mitt. Det jeg mente var at det er ikke arrogant å påstå at det er feil å beholde et barn i en alder av 16 år, siden det faktisk har lett for å oppstå komplikasjoner. Så sidestilte jeg det med å fortsette med røyking og drikking under hele svangerskapet, siden begge deler er risikoer som kan slå hardt tilbake, men hey, det kan jo gå bra! På en sarkastisk måte, vel å merke. Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det var ikke poenget mitt. Det jeg mente var at det er ikke arrogant å påstå at det er feil å beholde et barn i en alder av 16 år, siden det faktisk har lett for å oppstå komplikasjoner. Så sidestilte jeg det med å fortsette med røyking og drikking under hele svangerskapet, siden begge deler er risikoer som kan slå hardt tilbake, men hey, det kan jo gå bra! På en sarkastisk måte, vel å merke. Jeg syns det var arrogant slik det var fremstilt. Gidder egentlig ikke diskutere det da det er ganske subjektivt hva hver enkelt oppfatter som arrogant. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg ville kanskje bedt henne tenke seg virkelig godt om før hun tar valget å beholde barnet eller kvitte seg med det. Enten det er å fullføre svangerskapet og bli mor, bli adoptert eller abortere. I det hele tatt så er det viktig at hun selv er konfortabel med valget som Chaalex sier, det er hennes valg. Med tanke på det som har kommet frem i tråden og hvordan det er står skrevet av trådstarter så er i alle fall min opplevelse at hun ikke tenker igjennom ting på forhånd og ikke er ansvarlig for sine egene gjerninger ennå, derfor heller ikke ansvarlig nok til å ta hånd om ett annet liv og helt klart ikke ett sped barn. Begrunnelsen for dette er både det trådstarter forteller selv og hva man kan regne med å støte på som utfordringer med å bli foreldre i såpass ung alder. På den andre siden kan dette være noe som kan redde henne ut fra "en dårlig rettning" som hun kanskje er på vei nå, det å få ansvar og vokse med det ansvaret man får er det noen som faktiskt klarer helt fint og blir de beste foreldrene man kan få. Dette krever alikevel mye av samfunnet og famile som støtter opp. Det er ikek lett å forsørge ett annet liv alene uten utdannelse og livserfaring. Som 17 åring kan man også regne med å bli alene mor, i alle fall etter hva statistikken viser. Å bli foreldre i så ung alder vil også si at man gir slipp på veeeldig mye som alle venner rundt får oppleve og på en eller annet måte kanskje vil ta igjen senere i livet når barnet er ansvarlig nok til å ta vare på seg selv (12-16 års alder), der mor er ute på byen og barnet er alene hjemme uten noen form for kontroll. Det er noe man må tenke grundig igjennom, både for seg selv, de rundt deg og ikek minst hva som vil være best for barnet. MEN først.... ta gravi testen ! Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det er da veldig vanskeleg å svare på, ettersom det er maange faktorar å ta hensyn til, faktorar som angår både deg og partnaren din. Kanskje nokon av dykk ikkje kan få ungar ein gong..? Men kor lang tid det tek for pilla funkar, veit eg ikkje, så er veldig vanskeleg å svare på dette spørsmålet. Dette vet du alt om, ser jeg. Hun skrev at det tok åtte dager. At mannen skyter "blanks", skjer ytterst sjeldent. At hun skulle være steril, er det heller ikke så stor sjanse for. Den viktigste faktoren i saken er strengt tatt mensen. Sikkerhetsperioder og alt det tullet der som vi gutter ikke skal bry oss med Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det var ikke poenget mitt. Det jeg mente var at det er ikke arrogant å påstå at det er feil å beholde et barn i en alder av 16 år, siden det faktisk har lett for å oppstå komplikasjoner. Så sidestilte jeg det med å fortsette med røyking og drikking under hele svangerskapet, siden begge deler er risikoer som kan slå hardt tilbake, men hey, det kan jo gå bra! På en sarkastisk måte, vel å merke. Jeg syns det var arrogant slik det var fremstilt. Gidder egentlig ikke diskutere det da det er ganske subjektivt hva hver enkelt oppfatter som arrogant. Slik det var fremstilt? Med en vennlig tone riktignok, selvom det kanskje ikke virket sånn. Dette er tekst, ligger ingen følelser i teksten, så du vet ikke hvordan det er fremstilt. Jeg slang ut et tips og en anbefaling, fordi det kan bli veldig vanskelig å oppdra et barn uten tilgang på tilstrekkelig med penger osv. *MIN MENING* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå