misbruker Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Heisann. Hadde samleie for 3 dager siden, og idag slo det meg at vi ikke brukte kondom. Begynte på p-piller for 4 dager siden, men som legen sa tar det 8 dager før jeg kan regne de som "sikker". Og nå kan jeg jo ikke ta en angrepille heller. Mensen skal jeg få om ca 1 uke hvis jeg ligger etter skjema.. he he.. Så bare lurte på om noen visste hva sjangsene for å bli gravid i denne situasjonen er ? - noiakid 16år.. Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Det er da veldig vanskeleg å svare på, ettersom det er maange faktorar å ta hensyn til, faktorar som angår både deg og partnaren din. Kanskje nokon av dykk ikkje kan få ungar ein gong..? Men kor lang tid det tek for pilla funkar, veit eg ikkje, så er veldig vanskeleg å svare på dette spørsmålet. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 "You have a 22 percent chance of getting her pregnant without using a condom" Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) 1 uke til mensen + 3 =10 dager Syklus = 28 dager Befruktningen skjedde ca 18-19 dag Eggløsning er ca på dag 13-15 Etter eggløsningen vil egget kunne bli befruktet i eggledern, hormoner og livmorshinnen som vokser og gjør seg klar for å ta i mot egget, og feste egget til hinnen om det er befruket. Ellers starter menstruasjons syklusen om igjen og du vil skylle ut det ubefruktede egget og livmorshinnen ved menstuasjon på slutten av syklusen. Jeg vi si det er mer enn dobbel så stor sjangse enn om du hadde samleie før dag 13-15 og at du er kanskje mest fruktbar litt senere i syklusen, men det er bare spørsmål om få dager. På den andre side så er det stor sjangse for at du ikke blir gravid. En enkel gravi test vil jo gi deg svaret. Hvis det tok deg 3 dager etter samleie å komme på å bruke kondom så råder jeg deg til å være litt mer oppmerksom med hva som skjer med kroppen din når "du ikke er tilstede" Endret 13. juli 2009 av Cri Lenke til kommentar
misbruker Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Hmm. Okay. Tusen takk for svar! Hvor lenge må det gå før jeg kan ta en graviditetstest ? Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) 1-4 dager så burde du være sikker tror jeg, det vil også være opplyst på pakningsvedlegget. Etter 4 dager vil ikke spermiene være overlevningsdyktige. Endret 13. juli 2009 av Cri Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hmm. Okay. Tusen takk for svar!Hvor lenge må det gå før jeg kan ta en graviditetstest ? Så vidt jeg husker så må du vente til du skal ha mensen. Du kan da teste deg. Hvis du ikke har regelmessige sykluser kan dette være litt vanskelig. Tror også det er litt forskjell på de ulike prøvene - du får lese på apoteket. PS Hvis du er nervøs/stresset ang mulig graviditet, så kan dette medføre at mensen kommer senere. Av og til mye senere. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Du skal ikke direkte stole på 22% sjangse for å bli gravid. Det kommer jo helt an på kosthold osv. Noen har bedre kvalitet på sæd enn andre. Lenke til kommentar
misbruker Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 ok. men hvis det har seg sånn at jeg faktisk er gravid, får 'barnet' noe skade hvis jeg drikker og røyker til jeg finner ut om jeg er det? Skal selvfølgelig slutte med det hvis jeg er.. men tenke til jeg finner det ut Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 ok. men hvis det har seg sånn at jeg faktisk er gravid, får 'barnet' noe skade hvis jeg drikker og røyker til jeg finner ut om jeg er det? Skal selvfølgelig slutte med det hvis jeg er.. men tenke til jeg finner det ut Det kommer vel sikkert ann på mengden vil jeg tro, håper det ikke har noen sammenheng med brukernavnet ditt. Lenke til kommentar
misbruker Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Det kommer vel sikkert ann på mengden vil jeg tro, håper det ikke har noen sammenheng med brukernavnet ditt. Ok. Nei, he he. Det er nok i en annen sammenheng.. Ok. Nei, he he. Det er nok i en annen sammenheng.. Røyker ca 8 røyk om dagen, og si ca at jeg drikker 1-4 dager i uken - så vil det gå bra ? Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Røyker ca 8 røyk om dagen, og si ca at jeg drikker 1-4 dager i uken - så vil det gå bra ? Svaret på dette er vel egentlig ganske enkelt: Nei. Du burde absolutt slutte både å røyke og drikke dersom du har tenkt å beholde et eventuelt barn. Konsekvensene av å drikke og røyke under svangerskap kan være store. Sjansen for skader mht alkohol er også størst i begynnelsen av svangerskapet. Det er også slik at desto mer du drikker/røyker, desto større er sansynligheten for skader. Har også lest at man ikke bør gå på p-piller under svangerskapet, da dette inneholder div hormoner som ikke er bra for fosteret. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg vil anbefale på det sterkeste at du ikke drikker og røyker under svangerskapet. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Egget binder seg til livmorveggen og starter å utvikle seg, samtidig får det kontakt med blodårene som ligger der og etter neon dager vil det utviklende forstret ha det samme blodomløpet som moren. Morkaken virker som ett filter, men rusmidler som er veldig små partikler som påvirker cellene i korppen vår vil slippe igjennom og derfor også berøre den skjøre kroppen under utvikling. Spesiellt viktig er det i første trisemester(graviditet deles i 3) fordi det er da alle organer dannes. Hjernen og sentralnervesystemet er ofte det som kan ta skade eller mangle utvikling om barnets mor bruker rusmidler under svangerskapet. Om man i uvitenhet skulle drikke seg moderat full en gang før man vet om man er gravid er det nok ikke farlig, men det frarådes. Tobakk og sigaretter inneholder veldig mange skadlige stoffer og som sagt så deler mor og barn samme blod. Fortsetter man å drikke og røyke helt ut svangerskapet vil også barnet bli avhengig fra fødslen av og det er jo ikke en spesiellt bra start på livet og kan også hindre utviklingen senere i livet og den knyttningen mellom mor og barn som skal skje etter barnet er født. Lenke til kommentar
misbruker Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Ok. Da skal jeg holde meg unna alkohol og prøve så godt jeg kan å slutte med røyk. Men det er vel mange steder jeg kan få hjelp til det Tusen takk alle, for supre svar! Lenke til kommentar
misbruker Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Men bare et kjapt spørsmål til ! Hvis jeg fortsetter med p-piller, har dette noe utslag på graviditetstesten? Og så, (hvis jeg fortsetter med p-pillene) når skal jeg da ta graviditetstesten? Har bare gått på de i en uke. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Burde du ikke bare ta testen Lenke til kommentar
misbruker Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Burde du ikke bare ta testen He he, Jo.. Men vet du om p-pillene har noen påvirkning? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Kansje best å ta kontant med fastlege eller hvis du er ung, helsetjeneste ? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 16 år, drikker 1-4 ganger i uken, røyker 8 om dagen... Hvilket enn miljø du er i, så er ikke dette en livsstil som er bra for en 16-åring, ei heller barnet. Om du skal ha barnet; Quit smoking and quit drinking. Men jeg vil ei heller anbefale barn da du er så ung og jeg tror heller ikke at du er ferdigutviklet, noe som ikke er bra for barnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå