Gå til innhold

Kritikk av "Vår Digitale Fremtid" blogg

Anbefalte innlegg

Har de siste ukene skrevet noen innlegg i en serie jeg har kalt "Vår Digitale Fremtid". Jeg har så langt prøvd å holde meg til å skrive om ting de aller fleste (som har en viss interesse for teknologi) synes er interessant.

Har så langt skrevet om streaming tjenester (Spotify, Onlive og fremtidig video streaming), Google Wave, God of War 3 og den siste som er en gjennomgang av dagens smarttelefon OS og hva som kommer i fremtiden.

Nå prøver jeg å finne ut hvor jeg skal ta bloggen videre. Jeg prøver å komme på flere tema jeg kan skrive om, men jeg kommer ikke på så mye i farten. Jeg kan selvfølgelig skrive om flere spill og kanskje skille disse ut i en egen serie. Selv om God of War 3 artikkelen er betydelig svakere enn de andre innleggene, så gjør en rask intro, noen bilder og en video nytten for å gjøre folk oppmerksom på spillet og hva det går i.

Med tiden kommer jeg sikkert til å skrive litt om musikk og andre tilfeldige ting og, men tror jeg kommer til å vente litt med det. Jeg har aldri vært spesielt flink til å skrive, men er relativt fornøyd med resultatet på bloggen generelt. Har prøvd skrive litt som jeg snakker og tenker iblant uten at det blir for useriøst.

Så prøver å forbedre bloggen, så håper dere kan komme med litt tips og flisespikking på det jeg har laget. Innhold, skrivestil, layout, hvor jeg skal gå fremover eller hva det måtte være.

Kommenter gjerne i bloggen også.

Blog le Zappy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir vanskelig å kritisere en blogspot-blog sitt design, det er ikke mye du kan gjøre med, og i utgangspunktet er det ikke forventet av deg da du bruker bloggspot og ikke en egen designet wordpress for eksempel. Vurder å bevege deg vekk fra Blogspot om du vil ta ting videre, men det var da det, hva vil du ta videre?

En blog vil gjerne ha et publikum, et publikum kommer samlet, et publikum vil ha et fast tema, gjerne med et sidestykke til sjeldenhet. Lytt til Merlin Mann og John Gruber som har lang erfaring med blogging og finn deg noe spesielt. For å sitere Merlin: "If you are doing everything, you aren't really doing a thing".

Du skriver forsåvidt greit og fyldig, men finn ut hva DU har å si, ikke prøv å blogg for å spre videre det folk allerede har sagt. Informere om Google Wave er greit nok, men hva betyr det for deg? Om alt du har å si kan reduseres til 4 linjer og alt annet er gjentatt informasjon fra video/artikkel er det ikke akkurat givende for leseren, som sikkert ikke kommer til deg først for informasjon om noe nytt.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

"Det blir vanskelig å kritisere en blogspot-blog sitt design, det er ikke mye du kan gjøre med, og i utgangspunktet er det ikke forventet av deg da du bruker bloggspot og ikke en egen designet wordpress for eksempel."

Du er litt på villspor her. Man kan gjøre mye med designet til blogspot blogger. Da jeg hadde en blogg (shame on me) designet jeg bloggen helt fra skracth, og det var en blogspot blogg. Jeg husker at man kunne endre på CSS fila, men om man kunne endre på HTML fila er jeg ikke sikker på. Men man kan gjøre store endringer ved kun endring av CSS fila.

Så. Fra mitt syn, om noen poster en blogspot-blog på diskusjon.no for å få kritikk forventer jeg at de har kodet designet selv.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding. Jeg skal ikke si at designet er veldig viktig for meg. Ei heller å skrive noe kode selv. Fargene er ok og gjør nytten av å presentere innholdet uten at noen dør av sjokk. :p

Syntes det var bra, men kanskje litt upersonlig.

Foles ut som en nyhetsside noen ganger.

Jeg liker jo slike blogger bedre enn de som bare prater om hverdagslige ting tho.

Ja, jeg og. Derfor jeg har holdt meg unna det, men jeg tror jeg kommer til å begynne å skrive litt om andre ting som interesserer meg som handler mer om egne meninger, som f.eks. religion. Men personlige ting tror jeg ikke jeg skal kjede folk ihjel med. Med mindre hverdagen min plutselig skulle blir interessant. :!:

Kommer trolig til å fortsette "Vår Digitale Fremtid" og, men er ikke noe poeng i å tyne den når det ikke er noe verdig å skrive om.

Igjen, takk for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har ogsa min egen blogg.

Grunnen til at jeg skrive i denne er fordi jeg syntes det er kult.

Jeg liker hele opplegget, alt fra a lage eget theme, til php scripts og konfigurasjon av meny/etc til og lage en side med stort arkiv og flere arkiv topics.

Jeg poster ogsa musikken jeg har laget, bilder jeg har tatt..

Jeg lager ikke denne siden for andres skyld, men for min egen del, og sa lenge det er goy sa er det verdt det..

Lenke til kommentar
Du er litt på villspor her. Man kan gjøre mye med designet til blogspot blogger. Da jeg hadde en blogg (shame on me) designet jeg bloggen helt fra skracth, og det var en blogspot blogg. Jeg husker at man kunne endre på CSS fila, men om man kunne endre på HTML fila er jeg ikke sikker på. Men man kan gjøre store endringer ved kun endring av CSS fila.

Beklager at jeg bommet på det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...