Gå til innhold

Måser er irriterende...

Newt32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Irriterte meg fra første stund at du har skrevet "måse" og ikke "måke", men men.

Jeg liker fugler egentlig, men føler veldig med deg i denne situasjonen. Har selv et x antall spurver og annet krapyl rundt i trærne utenfor vinduet mitt i skrivende stund, de påminner meg hvert sekund om at jeg burde vært i seng, hånende. Og når jeg først legger meg setter de en effektiv stopper for at jeg får sove. Tragikomisk. Nei, bare tragisk.

Fins egentlig ingen gode måter å kvitte seg med måkene tror jeg. Beste forslaget i tråden er jo å dra frem 22-kaliberen. Men jeg synes det blir en inhuman måte å ta seg av problemet på. Foreslår du gjør en engangsinvestering i store mengder fisk som du over et par dagers periode slenger rundt diverse steder et stykke unna der du bor. Måkene vil tro det deles ut fisk/at det finnes fisk disse stedene, og opprette baser. Dette i kombinasjon med at et par av deres egne faller for 22-kaliberen over ditt territorie vil nok holde dem unna.

Edit: Jeg oppfordrer på ingen måte til å skyte/skade måkene på noen som helst måte.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Skyt deg selv, så blir det stille for deg.

Med andre ord så har du, din lille amøbe, tatt parti med måsene. Kan ikke la dere vinne. Will never happen.

"If you can't beat them, join them!" :whistle:

Måsene er jo en del av Norge, og slik er det bare.

Lenke til kommentar

Blir selv gal av måsene utenfor, har gjerne det samme problemet som du har. Men her er et forslag på hva du kan gjøre for å bli kvitt dem på en ''subtle'' måte: Stikk 3-4 korte skruer i en hvetebolle, deretter legger du den hvor måsene kan se den(Selfølgelig raser de mot den med en gang de får øye på den), så er det bare å vente å se til de plutselig faller.

Lenke til kommentar

Blir selv gal av måsene utenfor, har gjerne det samme problemet som du har. Men her er et forslag på hva du kan gjøre for å bli kvitt dem på en ''subtle'' måte: Stikk 3-4 korte skruer i en hvetebolle, deretter legger du den hvor måsene kan se den(Selfølgelig raser de mot den med en gang de får øye på den), så er det bare å vente å se til de plutselig faller.

Da regner jeg med at du får fult av dyrebeksyttelses-gjenger etter deg, vil ikke anbefale siden ingen av de andre dyrene på kloden har prøvd å lagt ut en sommerkotelett med korte skruver i. :w00t:

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg ikke skjønner. Hvis vi kan slakte kuer, okser, griser, høner, ryper osv. uten at noen sier noe. Hvorfor får vi ikke lov å kvitte oss med et par måser sånn at man får litt fred i sjæla der man bor?

Ryper lager vel ikke noe særlig lyd, er det derfor de ikke er fredet?

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg ikke skjønner. Hvis vi kan slakte kuer, okser, griser, høner, ryper osv. uten at noen sier noe. Hvorfor får vi ikke lov å kvitte oss med et par måser sånn at man får litt fred i sjæla der man bor?

Ryper lager vel ikke noe særlig lyd, er det derfor de ikke er fredet?

Forskjellen er at man spiser alle dyrene du ramset opp. Spiser du måker?

Dessuten kan du såklart drepe måker hvis du er i livsfare, men ingen vil tro at du drepte en måke i nødverge :wee:

Lenke til kommentar
Forskjellen er at man spiser alle dyrene du ramset opp. Spiser du måker?

Nei men det betyr ikke at jeg ikke kan begynne. Er det noen som har smakt måsekjøtt og funnet ut at det er så stygt at man ikke skal få lov å slakte de? Jeg lurer veldig på hvordan måsekjøtt smaker, enn hvis det smaker bedre enn kylling? Hvis det smaker dritt kan man alltids lære seg å spise det, som sushi. Det er garantert folk i verden som liker kjøttet uansett.

Hvis vi snakker om å gjøre business av måser tror jeg faktisk jeg har en ganske bra startkapital :cool:

Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg bor nede ved havet i et stort hus, med familien min og ca. 1000 måser. De liker seg ved havet fordi de er havfugler, det er mat her. Jeg liker ikke at de er her...

Liste over grunnen til at jeg hater måser:

1. De hyler så mye at jeg ikke får sove.

2. Legger egg rett bak garasjen sånn at de klikker når jeg skal gå fra huset til bilen.

3. Sitter i veien, midt på veien, når jeg kjører på veien.

4. De driter over alt, når de vil. Ikke minst på bilen min, og det er kan være dyrt å fjerne.

5. Dritinga er noen ganger helt ekstrem.

6. De ser stygg ut.

7. De flyger rett over meg, og jeg blir redd for at de skal drite på meg.

8. De har øynene på hver side av hodet.

9. Hvis det kommer noen nært et reir med egg samler hele flokken seg, og de får til slutt et lydnivå som er helt ubeskrivelig høyt og irriterende.

10. De styrter på meg fordi jeg ikke viste at jeg faktisk var nært et reir med egg, som lå rett i grøfta der.

11. De gir meg inntrykk om at de har 0.000000000002 Iq.

12. Kommer ikke på noen grunner til at de skal få lov til å leve.

13. De ser så dumt på meg når jeg kommer kjørende. De tenker sikkert: "JEG HAR BARE LYST Å HYLE NÅ, MEN AV EN ELLER ANNEN RAR GRUNN ER JEG HELT STILLE. HVORFOR ER JEG STILLE EGENTLIG?"

Liste over grunnen til at jeg elsker måser, og at de fortjener å leve:

Post i vei :)

Haha, måker er gromme :cool:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Skyt deg selv, så blir det stille for deg.

Med andre ord så har du, din lille amøbe, tatt parti med måsene. Kan ikke la dere vinne. Will never happen.

Amøbe du liksom? :mad: Det var det verste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...