Gå til innhold

Måser er irriterende...

Newt32

Anbefalte innlegg

På nettene oppe i nord, bruker Måkene og komme hjem fra jakt. Og da kan de lage happy lyder. Det er irriterende. På dagtid er det helt okei. Men ikke klokka 3-5 på natta.

Det er eneste da jeg hater måser. Og jeg bor i et fiskevær så det er ikke så få av dem.

Men jeg hater dem ikke. De har ikke plaget meg så mye.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måker er sommer, og jeg liker dem jeg.

Så plager de meg bare 2-3 uker i året på ferie også da :)

This.

EDIT: Men når det er sagt så kan de være temmelig irriterende de tre sommerukene, der de stuper ned mot deg hver jævla gang du er ute. Og jeg husker bursdagen min da jeg ble syv, skulle sykle den korte veien til butikken, og ti etter ti meter på sykkelen renner det en hvit, seig gugge ned gjennom hjelmen og gjennom håret. Usj. Men måker er sommer-feeling uansett.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

Jeg skjønner ikke hva måkene gjør innlands, vekk fra kysten!? Hater å bli vekkt tidlig på morran av måkeskrik, og jeg bor rundt 1-2 timers kjøring fra kysten også. Når jeg tilogmed var på folkehøgskole i Molde, så blei jeg ikk vekkt en eneste gang, der holdt de kjeft, men når de først kommer innlands; Da MÅ de bråke. Argh!

Lenke til kommentar

Bor nær sjøen selv, ganske mye måker her, men heldigvis ikke fjell/høyder e.l i nærheten hvor de liker å bygge reir/holde til:P

Når jeg var lærling på sink-verket i Odda derimot D: Begge sommerene var et helvete som ute-operatør pga. måkene. Kontrollrommet/pauserommet lå nær toppen av en stor halvøy i fjorden, og var omringet av høyder og krappe fjellkanter hvor de bygget reir.

Og når man kom gjennom porten til anlegget og skulle gå til garderoben gikk man en strekning i ca.5 minutt. Ved starten av denne strekningen stod en bøtte fyllt med paraplyer som folk kunne bruke for å beskytte seg :p Det var helt sykt hvor mye de stupte etter folk og prøvde å drite på dem. Var heller ikke noe bedre når man var høyt på toppen av diverse tanker og trappehus osv, var under angrep hele veien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Skulle ønske de ikke slo seg ned i blomsterkassene på plattingen rett nedenfor vinduet mitt også..ALLTID i 5-tida på morgenen, hyler og skråler i over en time, så forsvinner de igjen. Har flere ganger våkna og måtte lukke vinduene så det blir badstu her i stedet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har egentlig ikke så mye i mot måser.

Men de er irriterende når de går inn førr å stupe etter deg! Var engang jeg må ha godt forbi et reir eller noe, så fløy dem over meg å stupte i ca 1 km etter jeg hadde passert reiret.

Begynte med en måse, også til slutt var det sikkert 7-8 stk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Jeg er veldig glad for at de ikke har klart å finne veien til huset vårt enda, selv om jeg bor på en øy :p

Men de nærmer seg D:

Men så har vi uglen i skogen da... uler natten lang jo....

Lenke til kommentar

Å herreguuuud!!! Nå sitter det en måsefaen på ei pipe mens en annen måsesatan er helt hysterisk og driver på og stuper mot denne og lager et HELVETES liv!!! Tenk om jeg skulle på jobb i morra?? Men å ta livet av driten, nei se DET går jo ikke an i dette jævla drittlandet her de forbyr alt mulig, til og med kinaputter, spretterter og blåserør! Ikke kan man skaffe seg et skikkelig våpen for å ta livet av dem, og ikke er det lov å skyte dem heller. Noen lov-lagere burde blitt skutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...