Gå til innhold

Måser er irriterende...

Newt32

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg bor nede ved havet i et stort hus, med familien min og ca. 1000 måser. De liker seg ved havet fordi de er havfugler, det er mat her. Jeg liker ikke at de er her...

Liste over grunnen til at jeg hater måser:

1. De hyler så mye at jeg ikke får sove.

2. Legger egg rett bak garasjen sånn at de klikker når jeg skal gå fra huset til bilen.

3. Sitter i veien, midt på veien, når jeg kjører på veien.

4. De driter over alt, når de vil. Ikke minst på bilen min, og det er kan være dyrt å fjerne.

5. Dritinga er noen ganger helt ekstrem.

6. De ser stygg ut.

7. De flyger rett over meg, og jeg blir redd for at de skal drite på meg.

8. De har øynene på hver side av hodet.

9. Hvis det kommer noen nært et reir med egg samler hele flokken seg, og de får til slutt et lydnivå som er helt ubeskrivelig høyt og irriterende.

10. De styrter på meg fordi jeg ikke viste at jeg faktisk var nært et reir med egg, som lå rett i grøfta der.

11. De gir meg inntrykk om at de har 0.000000000002 Iq.

12. Kommer ikke på noen grunner til at de skal få lov til å leve.

13. De ser så dumt på meg når jeg kommer kjørende. De tenker sikkert: "JEG HAR BARE LYST Å HYLE NÅ, MEN AV EN ELLER ANNEN RAR GRUNN ER JEG HELT STILLE. HVORFOR ER JEG STILLE EGENTLIG?"

Liste over grunnen til at jeg elsker måser, og at de fortjener å leve:

Post i vei :)

Skjønner ikke at noen kan irritere seg over naturen. Derimot kan mennesker være utrolig irriterende. De bråker hele dagen - med sine motorkjøretøy og maskiner. Det er aldri stille - fra morgen til kveld durer det i maskiner og trafikk som forpester lufta. Og så klager folk på måkene! De som er så naturfjerne bør flytte inn til byen og bosette seg i en blokkleilighet, omgitt av asfalt og eksosspyende biler. Tåler man ikke sjøfugler så har man iallefall ingenting ved sjøen å gjøre.

Det er uforståelig at noen kan få seg til å hate måker. De har aldri gjort oss noe vondt, og deres skinnangrep for å skremme mennesker og dyr bort fra ungene deres, er nødvendig for å sikre avkommets oppvekst. Uten denne forsvarsadferden ville de hjelpeløse ungene vært sjanseløse. Måkenes sult kan de heller ikke bebreides for, siden vi har tatt fra dem deres naturlige føde i havet, og samtidig nekter dem vårt avfall. Hva skal de egentlig leve av? Hver sommer finner forskerne døde og døende foreldrefugler på reirene - sultet ihjel mens de forgjeves prøver å bringe frem neste generasjon. I tillegg svekkes de av miljøgifter som gjør at de mestrer hungeren dårlig.

Vi har ingen grunn til å klage på uskyldige måker - i stedet bør vi gå i oss selv og se hvordan vi skader andre arter med vår egoisme og grådighet.

Endret av Dyrevenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er visst ikke alene med min frustrasjon angående måkene. Jeg synes generelt at de ser litt kule ut, men skrikingen er for jævlig. Nå sitter jeg ute med en laptop og de flyr forbi i regnværet og skriker. Når man har litt vanskeligheter med å sovne til tider og måkene starter å fly utenfor vinduet akkurat når man legger seg (blir da i 3-4 tiden i feriene), da kan det fort bli ganske slitsomt.

Har flere gangner fantasert om at jeg skyter de forbanna fuglene og kan endelig gå og legge meg i ro :!:

PS: i byene så er jo måkene helt på trynet. Var i Sandvika om dagen, der tar disse fuglene og graver i søppelkasser etter mat, så alt søpla ligger på bakken. Der kunne de fuglene i hvert fall bli skutt!

Skjønner du ikke at fuglene også må ha mat? Hva skal de leve av når vi har fisket opp fisken til oppdrettsfôr og de ikke lenger finner mat i havet? Da er det ikke annet enn søppel igjen. Folk som aldri har opplevd sult og nød bør prøve å sette seg inn i måkenes situasjon.

Lenke til kommentar
Jeg har gjort noen veldig stygge ting mot måkeunger som jeg ikke er spesielt stolt over... eller... jeg er ikke akkurat flau heller.

Du har helt rett i at du ikke har grunn til å være stolt over dyremishandling. Det er for feiginger, for de som må ha noen mindre og svakere å hevde seg over.

Lenke til kommentar
Tror jeg skal gå til anskaffelse av en laser som er så sterk at den svir hull på dem.

Hahaha. Hadde vært genialt. Si fra hvis du finner en, så kjøper jeg og en evill.gif

Helt klart, dyreplageri er en av favoritthobbiene mine og, azz!

Du misforstår totalt. Den skal drepe.

Man kan godt synes at måker er irriterende, men makan til idiotiske utsagn er det lenge siden jeg har lest. Rødsprit og luftgevær i hytt og pine, digg å utøve smerte digg digg digg

Målet er å drepe jævlene, man må bruke enkle midler fordi Norge er så carebear når det gjelder våpentillatelse, hekketider og skudd i boligstrøk.

Håper inderlig at de som foreslår grusomme og lovstridige metoder til å plage og drepe måker med, blir oppdaget, anmeldt og straffet med bøter som svir (eller helst fengsel). Har vært med på å anmelde måkedrap, og de skyldige ble funnet og bøtlagt. De som finner glede i å plage uskyldige dyr er følelsesmessig avstumpet, og bør tas hånd om av samfunnet. De kan utgjøre en fare for flere enn måkene.

Lenke til kommentar

Liker måser jeg.

Når de ikke plager da...

Kan en del om lydene dems...

"Potensiell fare", "Fare - Angrip", "hjemme fra fiske", "glade".

Antar hjemme fra fiske og glade er samme lyden da.

Fare - Angrip lyden virker som regel bare på partnern og seg selv. Men de bruker denne lyden også hvis det er en Ørn som farer ut mot havet eller kommer inn.

Hører mye angripslyder fra mange måser = Ørn i lufta...

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Liker måser jeg.

Når de ikke plager da...

Kan en del om lydene dems...

"Potensiell fare", "Fare - Angrip", "hjemme fra fiske", "glade".

Antar hjemme fra fiske og glade er samme lyden da.

Fare - Angrip lyden virker som regel bare på partnern og seg selv. Men de bruker denne lyden også hvis det er en Ørn som farer ut mot havet eller kommer inn.

Hører mye angripslyder fra mange måser = Ørn i lufta...

Så du snakker måse? Kan du lære meg?

Lenke til kommentar

Vel, når 10 måker gjør den AIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIAAAAAAAAAAAAAAAAA AIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII A A A A A A A greia si samtidig rett i nærheten av vinduet mitt klokka 5 på morran hver dag hele våren og sommeren, nærer jeg et sterkt hat til den fuglerasen, uansett hva det måtte bety. Det blir så ille bråkete at jeg må lukke vinduet, og da kokes jeg jo i senga i stedet for.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Høres ut som flere av dere har mange måker i nabolaget, det eneste du kan gjøre er å invitere på venners venner party og fyre opp grillen som disse gjør :)

ser ingen ulempe ved dette! og når du har tatt de værste angriperene som angriper når du nermer deg redet, så tar du og lager en delikatesse omelett av måseegg :)

Ikke hvis du er gravid ifølge skilder fra http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel62.asp

Måseegg

I enkelte deler av i Nord-Norge er det populært å spise måseegg i løpet våren/sommeren. Måseegg kan være forurenset med miljøgifter. Gravide bør derfor ikke spise måseegg

Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg bor nede ved havet i et stort hus, med familien min og ca. 1000 måser. De liker seg ved havet fordi de er havfugler, det er mat her. Jeg liker ikke at de er her...

Liste over grunnen til at jeg hater måser:

1. De hyler så mye at jeg ikke får sove.

2. Legger egg rett bak garasjen sånn at de klikker når jeg skal gå fra huset til bilen.

3. Sitter i veien, midt på veien, når jeg kjører på veien.

4. De driter over alt, når de vil. Ikke minst på bilen min, og det er kan være dyrt å fjerne.

5. Dritinga er noen ganger helt ekstrem.

6. De ser stygg ut.

7. De flyger rett over meg, og jeg blir redd for at de skal drite på meg.

8. De har øynene på hver side av hodet.

9. Hvis det kommer noen nært et reir med egg samler hele flokken seg, og de får til slutt et lydnivå som er helt ubeskrivelig høyt og irriterende.

10. De styrter på meg fordi jeg ikke viste at jeg faktisk var nært et reir med egg, som lå rett i grøfta der.

11. De gir meg inntrykk om at de har 0.000000000002 Iq.

12. Kommer ikke på noen grunner til at de skal få lov til å leve.

13. De ser så dumt på meg når jeg kommer kjørende. De tenker sikkert: "JEG HAR BARE LYST Å HYLE NÅ, MEN AV EN ELLER ANNEN RAR GRUNN ER JEG HELT STILLE. HVORFOR ER JEG STILLE EGENTLIG?"

Liste over grunnen til at jeg elsker måser, og at de fortjener å leve:

Post i vei :)

Livet ditt må være jævli, selv har jeg en katt som elsker å hoppe på vinduen mitt å gaule+ måseproblemene+ hagefuglene+ reven som bjeffe utfør huset. Har i tillegg naboer og det hender det kommer sauer inn i hagen. My life sucks, i know.

For å hjelpe deg litt så hjelper det å ikke fokusere på noen forstyrrelser når du skal sove, slapp bare av, du lærer det fort. Og det med bilen, det holder med en svamp og såpe hvis du ikke har overfølsom billakk. Det er bare å fjerne det fortest mulig. Og du sier dritinga er forfærdelig, har du mat i nærheten?

Lenke til kommentar

1. De har livets rett, slik alle skapninger har. (Menneskene er ikke alene om det privilegiet.)

Den sterkestes rett. :)

2. De hører kysten og sjøen til. Hvordan ville kysten vært uten måker?

Stille, rolig, uten fugleskit og man kan lytte til bølgeskvulp uten å bli avbrutt av flyvende dritt-bombere og skjære skrik.

3. De er vakre. Vet ikke om noe så flott som en hvit måke mot en blå himmel. Lyden fra dem minner om sjø og sommer, og er en behagelig avveksling til motorlarmen som følger oss fra morgen til kveld.

Vakre? Måser? Papegøyer er vakre fugler, men måser? Nei, sorry.

4. De er truet. Flere arter er rødlistet, andre er i sterk tilbakegang. Grunnen er vårt overfiske og vår forurensing. Hvem er egnetlig "skadedyr"?

De er truet. Ok. Hva så?

"Vi må ta vare på naturen, ellers dør den, yadda yadda".

Mennesket har en slik destruktiv kultur at vi kommer til å utslette oss selv om noen hundre eller tusen år. Innen den tid har jeg dødd, og har levd et godt og fullverdig liv, uten måseskrik.

Du har ikke studert biologi... Du kunne trenge noen timer ser jeg. Hvis du snakker til at det er den sterkeste som overlever så tar du feil. Det er flere grunner til det. Det er den som er best egnet til å overleve som gjør det, eller de med de beste genene og mulighetene til å formere seg.

Kysten ville vært full av slog og faenskap uten måker. det ville vært rotne dyr, og svært ekkelt vann. Det er ikke sikkert du kunne tatt deg et forfriskende bad i sjøen uten måkene. Faktisk så ville kysten vært helt fin uten mennesker, men med mennesker og måker så holdes sånn ca i likevekt. Og det er sunn fornuft å holde seg unna kysten der måser henger rundt når de legger egg. For da er de plagsomme. Men ville ikke du også ha vært det hvis noen hadde truet ungene dine.

Og hvem er vell du til å si at måker ikke er vakre? De er skapt slik gjennom evolusjonen for å være best mulig rystet til alle utfordringer de måtte komme over. For alt vi veit så er måser vakre i hverandre sine øyne. Og, hvem bryr seg om dine meninger om de er vakre eller ei? Du er ikke skapt for å fortelle at andre er stygge.

Kan du fortelle meg hva som skjer uten måser? nei tipper jeg. Man kan bare ikke la en art dø ut. For den kan ha en veldig viktig funksjon i det biologiske mangfoldet. Kanskje holder den mer plagsomme arter unna? Kanskje er den livsiktig for andre organismer?

og til det siste punktet ditt, du har ikke levd et fullverdig liv hvis du mener mennesker er destruktive og vill utslette seg selv. Meningen med livet er å sikre overlevelsen til arten, gjør du det? Ikke med den holdningen ihvertfall.

Alle arter kommer til å være nyttige i fremtiden når genteknologi og bioteknologi blir mer utbredt. Da kan man bruke gener fra andre arter og sette de inn i en annen art igjen og utrydde svakheter og diverse. Se F. eks på genmodifiserte tomater.

Da jeg bodde midt i byen her var det 400000000 måser uttafor vinduet konstant der og pga 4 containere med søppel som lokka dem. Løsninga mi ble sprettert og luftpistol :fun:

Synd at de ikke dauer av dette da. Ei sniper-rifle hadde jo vært tingen...

Håpe dokker får en salig bot for dette... Ser dokke i det heile tatt konsekvensene av å bruke våpen midt i byen?

Men så har mennesket nå bosatt seg så nært sjøen og i storbyer er det veldig lite mat for måker der, så de trekker innover landet. Så da forsvinner jo den positive siden.

Så vi mennesker spiser maten til måsene nær kysten? Mark også? Nei. Det har nok sammenheng med at mat er lettere tilgjengelig via søppel i byene og dermed får de bedre forhold til å formere seg osv.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Da jeg bodde midt i byen her var det 400000000 måser uttafor vinduet konstant der og pga 4 containere med søppel som lokka dem. Løsninga mi ble sprettert og luftpistol :fun:

Synd at de ikke dauer av dette da. Ei sniper-rifle hadde jo vært tingen...

Håpe dokker får en salig bot for dette... Ser dokke i det heile tatt konsekvensene av å bruke våpen midt i byen?

Konsekvensene blir salig ro og fred. Ahhh...

Lenke til kommentar

Håer virkelig du tuller her. For til å være 36 år og ikke vet konsekvensene av å bruke våpen midt i byen er galskap. Kan nevne en som er relatert til måser, treffer du en måse så blir den mest sannsynlig bare skadeskutt, det går betennelse i såret og bakterier og larver går i såret. måsa flyver tilfeldigvis oppi fruktskålen( vet dette blir overdrevent, men skal få fram et poeng)som du har på balkongen og smitter deg med noen grumse saker.

Men ellers så kan kula sprette opp av bakken og treffe uskyldige mål. Du kan bli anmeldt for terrorisme eller drapsforsøk.

Lenke til kommentar

Håer virkelig du tuller her. For til å være 36 år og ikke vet konsekvensene av å bruke våpen midt i byen er galskap. Kan nevne en som er relatert til måser, treffer du en måse så blir den mest sannsynlig bare skadeskutt, det går betennelse i såret og bakterier og larver går i såret. måsa flyver tilfeldigvis oppi fruktskålen( vet dette blir overdrevent, men skal få fram et poeng)som du har på balkongen og smitter deg med noen grumse saker.

Men ellers så kan kula sprette opp av bakken og treffe uskyldige mål. Du kan bli anmeldt for terrorisme eller drapsforsøk.

Og med dette sier vi strek for diskusjonen rundt hvorvidt man skal ta knekken på måkene eller ei. Dette er dyreplageri, ulovlig og har ingenting på forumet vårt å gjøre - uansett om man mener det er moralsk rett å gjøre eller ei.

Prinsipielle diskusjoner om dette kan tas i jussforumet.

Klaging osv kan nå fortsette her. Men skjerpings! Send meg en PM om det skulle være noe, diskusjonen er slutt.

Lenke til kommentar

Skrik til dem! Samle en flokk på ca. 1000 mennesker og gjør det samme med de som de gjør mot det. Få dem til å forstå hvor forbanna irriterende de er. Hvis ikke de gir seg, dritere dere på dem. Leg ut noen egg selv. Hvis de rører dem, hopper dere på dem. Gå rett i strupen! Her er det alle mann alle!

Det er krig..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis dere virkelig vil ta knerten på måsene er dette den mest humane, lovlige og for den saks skyld effektive måten å gjøre det på:

Siden vi ikke kan knerte måsene selv må vi ty til lurere bruk, så man skulle tro at det å ta måseegg var en god idé. Desverre er måsene kåte jævler, og vil legge nye egg så snart eggene deres forsvinner. Derfor finner man eggene, tar en nål, og stikker et lite hull på dem.

Ungene inni der dauer men måsen aner fred og ingen fare, da den plutselig skjønner at noen har rævkjørt eggene deres er det for seint, og antallet måser vil ikke økes. Det verste som skjer er at måsen må tilbringe noen år hos psykolog som resultat av kronisk barnløshet, men dette har de fortjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...