Patience Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
essi Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Tror jeg skal gå til anskaffelse av en laser som er så sterk at den svir hull på dem. Hahaha. Hadde vært genialt. Si fra hvis du finner en, så kjøper jeg og en Helt klart, dyreplageri er en av favoritthobbiene mine og, azz! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Tror jeg skal gå til anskaffelse av en laser som er så sterk at den svir hull på dem. Hahaha. Hadde vært genialt. Si fra hvis du finner en, så kjøper jeg og en Helt klart, dyreplageri er en av favoritthobbiene mine og, azz! Ta kontakt den dagen du har 10 måser over deg som tømmer alt de har i tarmene fordi du gikk 2 skritt for nærme reire de har på ett hustak 6 meter unna som du ikke så. Lenke til kommentar
essi Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Tror jeg skal gå til anskaffelse av en laser som er så sterk at den svir hull på dem. Hahaha. Hadde vært genialt. Si fra hvis du finner en, så kjøper jeg og en Helt klart, dyreplageri er en av favoritthobbiene mine og, azz! Ta kontakt den dagen du har 10 måser over deg som tømmer alt de har i tarmene fordi du gikk 2 skritt for nærme reire de har på ett hustak 6 meter unna som du ikke så. Det samme til deg den dagen du har et skikkelig fotografi av noe sånt, for herfra høres det ekstremt overdrevet ut. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Javel. Kom hit til steinkjer i starten av Juni så skal du få mer enn ett bilde. Lenke til kommentar
essi Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Høres dyrt ut. Et bilde hadde holdt mer enn nok Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Får vente til de har unger de skal beskytte da Lenke til kommentar
essi Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Høres bra ut, jeg skal vente i spenning. Beklager off-topic, folkens. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Man kan godt synes at måker er irriterende, men makan til idiotiske utsagn er det lenge siden jeg har lest. Rødsprit og luftgevær i hytt og pine, digg å utøve smerte digg digg digg Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Tror jeg skal gå til anskaffelse av en laser som er så sterk at den svir hull på dem. Hahaha. Hadde vært genialt. Si fra hvis du finner en, så kjøper jeg og en evill.gif Helt klart, dyreplageri er en av favoritthobbiene mine og, azz! Du misforstår totalt. Den skal drepe. Man kan godt synes at måker er irriterende, men makan til idiotiske utsagn er det lenge siden jeg har lest. Rødsprit og luftgevær i hytt og pine, digg å utøve smerte digg digg digg Målet er å drepe jævlene, man må bruke enkle midler fordi Norge er så carebear når det gjelder våpentillatelse, hekketider og skudd i boligstrøk. Endret 29. juli 2009 av WarpX Lenke til kommentar
essi Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 [...]Norge er så carebear når det gjelder våpentillatelse, hekketider og skudd i boligstrøk. ...I motsetning til deilige USA. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Dette er det delte meninger om. Du er ikke fasiten. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Man kan godt synes at måker er irriterende, men makan til idiotiske utsagn er det lenge siden jeg har lest. Rødsprit og luftgevær i hytt og pine, digg å utøve smerte digg digg digg Målet er å drepe jævlene, man må bruke enkle midler fordi Norge er så carebear når det gjelder våpentillatelse, hekketider og skudd i boligstrøk. Åja! Da har jeg totalt misforstått, her trodde jeg du skulle plage dyre, men så skal du altså bare drepe dem, jeg ønsker deg lykke til med drepinga. Det er slike som deg som får meg til å lure på hvorfor i alle dager vi ikke har våpen overalt, ideelt sett på bensinstasjonen og i kassa på kiwi. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Flott, dra det ut av alle proporsjoner. Bloody great job. Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Et godt steg mot å ta hevn er jegerprøven.. Lenke til kommentar
Dyrevenn Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hei Jeg bor nede ved havet i et stort hus, med familien min og ca. 1000 måser. De liker seg ved havet fordi de er havfugler, det er mat her. Jeg liker ikke at de er her... Liste over grunnen til at jeg hater måser: 1. De hyler så mye at jeg ikke får sove. 2. Legger egg rett bak garasjen sånn at de klikker når jeg skal gå fra huset til bilen. 3. Sitter i veien, midt på veien, når jeg kjører på veien. 4. De driter over alt, når de vil. Ikke minst på bilen min, og det er kan være dyrt å fjerne. 5. Dritinga er noen ganger helt ekstrem. 6. De ser stygg ut. 7. De flyger rett over meg, og jeg blir redd for at de skal drite på meg. 8. De har øynene på hver side av hodet. 9. Hvis det kommer noen nært et reir med egg samler hele flokken seg, og de får til slutt et lydnivå som er helt ubeskrivelig høyt og irriterende. 10. De styrter på meg fordi jeg ikke viste at jeg faktisk var nært et reir med egg, som lå rett i grøfta der. 11. De gir meg inntrykk om at de har 0.000000000002 Iq. 12. Kommer ikke på noen grunner til at de skal få lov til å leve. 13. De ser så dumt på meg når jeg kommer kjørende. De tenker sikkert: "JEG HAR BARE LYST Å HYLE NÅ, MEN AV EN ELLER ANNEN RAR GRUNN ER JEG HELT STILLE. HVORFOR ER JEG STILLE EGENTLIG?" Liste over grunnen til at jeg elsker måser, og at de fortjener å leve: Post i vei KAN LISTE OPP MANGE GRUNNER TIL AT MÅKER FORTJENER Å LEVE: 1. De har livets rett, slik alle skapninger har. (Menneskene er ikke alene om det privilegiet.) 2. De hører kysten og sjøen til. Hvordan ville kysten vært uten måker? 3. De er vakre. Vet ikke om noe så flott som en hvit måke mot en blå himmel. Lyden fra dem minner om sjø og sommer, og er en behagelig avveksling til motorlarmen som følger oss fra morgen til kveld. 4. De er truet. Flere arter er rødlistet, andre er i sterk tilbakegang. Grunnen er vårt overfiske og vår forurensing. Hvem er egnetlig "skadedyr"? Det er trist at det moderne, urbarniserte mennesket ikke tåler naturlig dyreliv, og bruker sin tid på å skape hets og hat mot uskyldige dyr. Måkenes forflytning inn til byer og steder der det finnes avfall, er drevet frem av oss mennesker, som har ødelagt måkenes naturlige næringsgrunnlag i havet. Det er meningsløst å hetse fuglene for følgene av vår egen rovdrift. Den dagen måkene er borte (den dagen kommer nok hvis ikke rovfisket stanses), vil trolig også de som klager høyest savne dem. Måkene er en indikator på et friskt hav. Når måkene forsvinner fra hekkeplassene ved kysten og må overleve på søppel, er det et faresignal. Noe er galt i havet, og dette burde folk engasjere seg i, fremfor å skape meningsløs og urettferdig hets mot ofrene for vår rovdrift. Bor i nærheten av den største gråmåkekolonien i Sør-Norge. Den ligger nå øde. Ved sjøen der vi hver dag går tur er det sjelden måker å se. De siste årene har et enslig par hekket på en holme. I år var det ingen. Det er en trist utvikling. Vær så snill alle dere som sprer hat til fugler som lider på grunn av oss: Tenk dere om. Vis litt rettferdighet og toleranse, og tenk på hvor mye skade vår art påfører andre arter. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 1. De har livets rett, slik alle skapninger har. (Menneskene er ikke alene om det privilegiet.) Den sterkestes rett. 2. De hører kysten og sjøen til. Hvordan ville kysten vært uten måker? Stille, rolig, uten fugleskit og man kan lytte til bølgeskvulp uten å bli avbrutt av flyvende dritt-bombere og skjære skrik. 3. De er vakre. Vet ikke om noe så flott som en hvit måke mot en blå himmel. Lyden fra dem minner om sjø og sommer, og er en behagelig avveksling til motorlarmen som følger oss fra morgen til kveld. Vakre? Måser? Papegøyer er vakre fugler, men måser? Nei, sorry. 4. De er truet. Flere arter er rødlistet, andre er i sterk tilbakegang. Grunnen er vårt overfiske og vår forurensing. Hvem er egnetlig "skadedyr"? De er truet. Ok. Hva så? "Vi må ta vare på naturen, ellers dør den, yadda yadda". Mennesket har en slik destruktiv kultur at vi kommer til å utslette oss selv om noen hundre eller tusen år. Innen den tid har jeg dødd, og har levd et godt og fullverdig liv, uten måseskrik. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Grin om hvor jævla vakre måkene er når du har overnattet hos meg en uke, der måkene begynner å holde helvete i 5-tida på morgenen HVER DAG. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Vær så snill alle dere som sprer hat til fugler som lider på grunn av oss: Tenk dere om. Vis litt rettferdighet og toleranse, og tenk på hvor mye skade vår art påfører andre arter. Hva med mennesker som lider pga. disse jævla fuglene da?! Det er det denne tråden handler om. Du er sikkert medlem i Natur og Fjortiser. Jeg spyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå