Gå til innhold

Måser er irriterende...

Newt32

Anbefalte innlegg

Du kan jo more deg litt med de da. Dypp en brødbit eller to i rødsprit, kast det ut til dem. Nyt synet av drita måker.

Eventuelt kan dette kombineres med en fiskestang. Sett en rødsprit-brødbit på kroken, vent på at måka tar den. Når den er i lufta, kan du røske litt i stanga og dra inn måka. :wee:

Men seriøst, kjøp et kraftig luftgevær og skyt dem, kanskje de andre tar til fornuft og stikker fra huset ditt. :p

Fy, for en ondskapsfull liten gutt du må vere. Litt respekt for dyreliv bør ein nesten ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, skulle kjøre meg en tur sist uke men fant ikke igjen bilen min. Fordi den hadde skifta farge. Bilen som en gang var grønn hadde over natten blitt bombardert av en flyvende drittsekk(aka måse). Og den dritten deres sitter jo som f... når jeg prøver å vaske det bort.

Kverk en måse og bidra til å få et bedre Norge

Lenke til kommentar

Er ikke særlig komisk, for måkene blir ikke syke før rødspriten begynner å etse seg gjennom tarmene deres. De blir ikke instant dritings, nei. Det er bare dyreplageri.

Når det er sagt, så er det en haug måker som går amok i nærheten her kl 03:30-04 på natta hver ENESTE natt. Fatter ikke hva som skjer akkurat da, kanskje noe fiskebåter kommer inn til byen med fersk fisk? Bor jo midt i Drammen så det er litt rart, liksom. Satans irriterende, må lukke vinduet noen ganger.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Heldigvis er ikke jeg så plaget av måker. Hender av og til at de henger rundt huset mitt, men jeg har aldri blitt vekket av de.

En gang jeg var en tur i sentrum så var det en måke som hadde laget et reir i en lyktestolpe. Den var jo helt SYK! Så fort du kom nærmere enn 10 meter så angrep den deg. Den stupte ned mot deg og prøvde å drepe deg! Måtte løpe forbi og inn i noen hus på veien, for å overleve!

Off-topic:

Angående fulle dyr, ville jeg bare fortelle en historie. Pappa var i Afrika i februar og bodde på et hotell som var omringet av små apekatter. De kom opp på terassen og hilste på og greier. Pappa og de han var sammen med hadde hatt en vinkartong om kvelden, og glemt den igjen ute. I løpet av natta hadde apene funnet ut hvordan man åpna den, så da pappa stod opp så var det en gjeng fulle apekatter som sjangla rundt på utsida av hotellet. :D

Lenke til kommentar
Huff, skulle kjøre meg en tur sist uke men fant ikke igjen bilen min. Fordi den hadde skifta farge. Bilen som en gang var grønn hadde over natten blitt bombardert av en flyvende drittsekk(aka måse). Og den dritten deres sitter jo som f... når jeg prøver å vaske det bort.

Måseskitt som har sittet uoppdaget på bilen noen dager i solsteiken har det med å skade lakken. Eller tenk deg at du var borte en uke, bilen stod parkert ute så lenge i solskinn og 25 varmegrader hele uka og ble bombardert av måser... De jævlene kan altså lett stå for ett stort verditap om bilen er relativt eller helt ny. Ser ingen grunn til at måsenes bortgang hadde "forstyrret naturens balanse". Tror det hadde gjort godt for miljøet; både lokalt og nasjonalt å fått utryddet de ondsinnede pappskallene en gang for alle.

Kverk en måse og bidra til å få et bedre Norge

Godt sagt. Meget godt. :)

Lenke til kommentar

Virker som måker klikker på enkelte farger og driter på dem. Har sett at en campingvognl har vært dynket i måke/fugledritt, mens vogna ved siden av ikke har noenting. Og de flyttes ikke, de står på samme plass hele året.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Har lest igjennom hele tråden nå og innsett hvor herlig det er uten de jævla måkelydene!

...helt til jeg åpna vinduet og hørte de jævla skrika!! GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGAAAAAAAAAAGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Hehehe. Been there.

Spiller mye musikk her i gården for å overdøve dem. Funker bra. Helt til jeg skal sove -_-

Lenke til kommentar

Meh.

Måker er fine dyr. Jeg har heldigvis aldri blitt vekket av måker :p

De pleier å lande i hagen vår og spasere rundt, veldig rolige er de også.

Men skjærer, å FY FAEN de er irriterende! Nesten hver jævla morgen så bare:

RRRRRRRRRRAAAAAAA RRRRRRRRRAAAAAAAA RRRRRRRRAAAAAAA

Så sitter det faenmeg en flokk på 10 skjærer og sloss for ingen hverdens grunn! Hva svarte liksom?

Lenke til kommentar

Det finnes faktisk folk som klarer å ignorere de jævla skrikene. Gudene vet hvordan de klarer det.

Måser ved havet går greit, det hører liksom til. Men de rottene med vinger som ferdes i byene har jeg ingenting til overs for. I dag så jeg en måse som var jæævla stor, dobbelt så stor som de andre måsene, nesten som en kongeørn der den fløy over torget. Den styrtet ned i en stor dueflokk så de lettet og flakset av sted.

Latterlig at man ikke har lov til å skyte dem nå, de er jo så mange og plagsomme.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
I dag så jeg en måse som var jæævla stor, dobbelt så stor som de andre måsene, nesten som en kongeørn der den fløy over torget. Den styrtet ned i en stor dueflokk så de lettet og flakset av sted.

Svartbak!

Latterlig at man ikke har lov til å skyte dem nå, de er jo så mange og plagsomme.

Helt enig. Hadde vært hundemat industri her (eller noe sånnt) hvis de ikke hadde vært fredet :)

Lenke til kommentar

Er visst ikke alene med min frustrasjon angående måkene. Jeg synes generelt at de ser litt kule ut, men skrikingen er for jævlig. Nå sitter jeg ute med en laptop og de flyr forbi i regnværet og skriker. Når man har litt vanskeligheter med å sovne til tider og måkene starter å fly utenfor vinduet akkurat når man legger seg (blir da i 3-4 tiden i feriene), da kan det fort bli ganske slitsomt.

Har flere gangner fantasert om at jeg skyter de forbanna fuglene og kan endelig gå og legge meg i ro :!:

PS: i byene så er jo måkene helt på trynet. Var i Sandvika om dagen, der tar disse fuglene og graver i søppelkasser etter mat, så alt søpla ligger på bakken. Der kunne de fuglene i hvert fall bli skutt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...