Khaffner Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) lol @ #8 i førstepost :!: Endret 13. juli 2009 av khaffner 1 Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Flytt opp i fjellet. Guess what, jeg var i rauland, og tror du faen ikke det car 2 måker som vekte meg på morran. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Guess what, jeg var i rauland, og tror du faen ikke det car 2 måker som vekte meg på morran. Måsene er sikkert til vanns og til fjells. De hører egentlig til ved havet. Men det driter de sikkert i. Jeg vil egentlig bo på landet, litt unna havet. Vil ha stillhet. Lar meg ikke styre av en drøss med søringer på dette forumet som sier måker. Føles jo helt rart og tørt ut å si det. Jeg er nordfra, Tromsø.. og her sier de fleste måser eller 'måsa', i flertall. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg liker måker, de ser ut som flygende sigaretter med vinger. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg liker måker, de ser ut som flygende sigaretter med vinger. Beste grunnen så langt. Men synes faktisk du kan røyke de da. I hvertfall prøve. Sett fyr på de og se hva som skjer. Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei Jeg bor nede ved havet i et stort hus, med familien min og ca. 1000 måser. De liker seg ved havet fordi de er havfugler, det er mat her. Jeg liker ikke at de er her... Liste over grunnen til at jeg hater måser: 1. De hyler så mye at jeg ikke får sove. Kunne ikke sagt det bedre, en hel flokk som har herjet utenfor soverommet mitt i noen timer nå..... ser ut som de krangler med noen skjærer i treet utenfor. Så her sitter nå jeg.... Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) synd de er fredet Jeg vil egentlig bo på landet, litt unna havet. Vil ha stillhet. vist det er slåtten på gang kan du glemme den der :!: når de "møker"(som det så fint heter) kommer meitemarken og andre ting opp mot overflaten, da kommer også måkene for å spise. det samme skjer når det høye gresset blir klippet. stillhet, sier han edit: skal ikke si noe om innlandet. Endret 13. juli 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) men i herrens navn... 2. dobblpost siste halvtimen. dette er for tidlig for meg.. Endret 13. juli 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Måser har jo sine positive sider også da. Ein kan foreksempel plukke ut kvar fisken er (gjerne makrell- eller sildestimar) ved å sjå kvar måsen samlar seg. Dei er også med på å renske opp sjøen/stranda frå fiskeskrottar og anna avfall. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Men så har mennesket nå bosatt seg så nært sjøen og i storbyer er det veldig lite mat for måker der, så de trekker innover landet. Så da forsvinner jo den positive siden. Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Måser har jo sine positive sider også da. Ein kan foreksempel plukke ut kvar fisken er (gjerne makrell- eller sildestimar) ved å sjå kvar måsen samlar seg. Dei er også med på å renske opp sjøen/stranda frå fiskeskrottar og anna avfall. Måker er de eneste jeg har sett som liker en god slosskamp. Når de finner noe godt så skriker de så alle på en radius på flere kilometer hører det men når det kommer flere til så sloss de som om de aldri har sett mat før. Bra tenkt.... Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Måker er de eneste jeg har sett som liker en god slosskamp. Når de finner noe godt så skriker de så alle på en radius på flere kilometer hører det men når det kommer flere til så sloss de som om de aldri har sett mat før. Bra tenkt.... haha^^ meget godt poeng. har tenkt på dette selv faktisk Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 En god slosskamp ja, de er noen spydige og frekke små jævler. Siden jeg ikke vi bli rapportert og få warn, må jeg slappe litt av, og ikke skrive hva jeg ville gjort med en måse hvis jeg fikk tak i en... Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 En god slosskamp ja, de er noen spydige og frekke små jævler. Siden jeg ikke vi bli rapportert og få warn, må jeg slappe litt av, og ikke skrive hva jeg ville gjort med en måse hvis jeg fikk tak i en... haha^^ nei.. nå fikk du tankene til å rulle. frister å ta dem med innom "er du en ond vitenskapsmann"-tråden Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 haha^^ nei.. nå fikk du tankene til å rulle. frister å ta dem med innom "er du en ond vitenskapsmann"-tråden Haha, god ide. Klarte ikke holde meg. Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Tror forresten ikke måsen er fredet utenom hekkeperioden... (som dessverre er sommerstid) Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Du kan jo more deg litt med de da. Dypp en brødbit eller to i rødsprit, kast det ut til dem. Nyt synet av drita måker. Eventuelt kan dette kombineres med en fiskestang. Sett en rødsprit-brødbit på kroken, vent på at måka tar den. Når den er i lufta, kan du røske litt i stanga og dra inn måka. Men seriøst, kjøp et kraftig luftgevær og skyt dem, kanskje de andre tar til fornuft og stikker fra huset ditt. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Når jeg skal gå på butikken, så klikker masse måser i vinkel. Jeg tar alltid opp en stein og skal kaste på de om de prøver å stupe, men da blir de plutselig helt stille. Så jeg får ikke sjansen. ARRRGHH. Jeg elsker vanligvis dyr, men når de klikker på meg på den måten blir jeg sur. Det er omtrent som å bli anklagd for tyveri i butikken når man ikke har stjålet noe. Endret 13. juli 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Måker er sommer, og jeg liker dem jeg. Så plager de meg bare 2-3 uker i året på ferie også da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå