Gå til innhold

[Løst]Smarte folk, hjelp meg!

krods

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en mann på 22 år.

Jeg skal nå flytte ut, å jeg har utbetalt ca. 18000.- per mnd. jobber som institusjonskokk.

jeg lurer på om den lønna holder for meg?

jg har tenkt meg en leilighet, har bil som koster 2000.- per mnd (bensin osv.)

Er det noen som vet om 18.000.- per mnd er nok for EN mann alene? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Hei, jeg er en mann på 22 år.

Jeg skal nå flytte ut, å jeg har utbetalt ca. 18000.- per mnd. jobber som institusjonskokk.

jeg lurer på om den lønna holder for meg?

jg har tenkt meg en leilighet, har bil som koster 2000.- per mnd (bensin osv.)

Er det noen som vet om 18.000.- per mnd er nok for EN mann alene? :dontgetit:

18 000 etter skatt er mere en nok.

18 000 før skatt går men da snakker en vel om 14 000 etter skatt.

Det fungerer også men du må sef værra forsiktig, og må absolutt ikke gå på mastercard, her&nå og hva nå de andre heter.

har du fått lån eller leier du? betaler du 6000 i bo utgifter (event 4000 til lån og 2000 i husleie, eller leier for 6000,-)

I leilighet kan du vel regne med mellom 300 - 600 kroner til støm i måneden. kanskje noe mere om vinteren hvis det er el oppvarming.

mat tja, en kan klare seg veldig fint for under 3000.

2000 bil

6000 bo

600 strøm

3000 mat

184 tv lisens. (er vel 1100 2 ganger i året delt til mnd)

670 Forsikringer (antatt 8000 i året her. du trenger ikke de råeste forsikringene)

12 454 kroner.

Altså det er mulig med margin. jeg har ikke regnet klær da de ferreste handler klær hver måned, men du bør kanskje legge av 500.

da havner vi på rundt 13 000 kroner i mnd.

ikke kan du leve som en greve.

men fult mulig, og mulighet for og legge tilside penger. noe som er viktig når du har lav lønn.

ok ser du har utbetalt 18 000,-

da kan du fint sitte med lån til 6000,- i måneden + husleie på rundt 2000,-

men jeg trur nesten du bør leie i førsten for og prøve deg frem. og kan værra greit og finne en leilighet med 6000 i leie. litt xtra trenger du, for feile en måne kommer du sikkert til og gjørra. også er det greit med en by tur innimellom.

Vet ikke hvor du bor men det er mulig og finne små leieleiligheter i Oslo for rundt 6000 i mnd. http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/result

Endret av Hillebillys
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...