Sk!ppy Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Hei, jeg har et script som henter alle filene i en mappe: <?php $d = dir("inc/"); while (false!== ($filename = $d->read())) { if (substr($filename, -4) == '.php') { // whatever your includes extensions are // print them for now: print "$filename <br>"; // include them once you like what you see: } } $d->close(); ?> jeg skal fjerne alle filene som heter noe med adm_ , og spesifikke filer som har tilfeldige navn, som jeg gjerne kan spesifisere i en array e.l. jeg har prøvd å fjerne adm_ filene med preg_replace('adm_', '', $filename'); men funket jo ikke. Jeg kan også spesifisere alle filene som ikke skal vises om det er siste utvei. TaKk på forhånd Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 preg_replace sletter på ingen måte filer. Les hva manualen sier om preg_replace() Tips: unlink() og in_array() Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Den skal ikke slette, bare ikke printe ut filnavnet., men skal se på in_array(); in_array(); løste problemet, Litt tungvindt vær gang jeg legger til ny fil da.. Endret 12. juli 2009 av LaCrouX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå