Kristoffor Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Hei! Sitter med stor iver etter å skaffe meg mitt første speilreflekskamera. Har ingen erfaring fra før, men ønsker meg et kamera som gir gode bilder, og i tillegg mulighet til å utvikle meg med det. Sitter med tre alternativer som frister meg, men vet ikke hva jeg skal velge, så håper noen kan komme med noen erfaringsoverføringer eller tips. Har lagt meg på en pris opp mot 4.500,- uten ekstra utstyr. Legger også vekt på rask lukkertid. Kameraet er tiltenkt å bruke hovedsakelig utendørs, stranda, fjellet osv. Avstandsbilder kan det bli en del av, så er det noen som har spesielle objektiver å anbefale? Har endt opp med tre alternativer, som er Canon EOS 1000D, Sony Alpha DSLR-A300 eller A200. http://prisguide.tek.no/vis_side_ved_side.php?pids[]=96980&pids[]=89625&pids[]=88216& Endret 12. juli 2009 av Kristoffor Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Hvorfor må det være hans egen annonse? (selv om det kan høres slik ut) Hvis du vil ha en bastant mening, tror jeg du vil like 1000D. Mange herlige objektiver å få kjøpt til det. Jeg tror du bør få deg et objektiv med stor rekkevidde. Hvis du skal både ta bilder av noe som er langt vekke og nære ting. Det finner vel en dobbel kit zoom å få kjøpt til de fleste kameraer. Siden du er ny gamet er det ikke nøye hva slags kamera du kjøper, egentlig, men det kan være verdt å lese litt om objektivsystemet til de ulike produsentene. Les testene på dpreview.com Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Salgsannonser tar vi på bruktmarked.no Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Ta og les denne guiden for førstegangskjøpere Lenke til kommentar
Kristoffor Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Takker! Sitter nå med enten A200 eller 1000D, så det er vel bare prisen som er avgjørende nå, tenker jeg Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Tror heller jeg ville satset på A300 istedefor A200,mener den er dårlig på høyere iso. Det medfølgende kitobjektivet som sony har går for og være bland de dårligeste. Hvis du kjøper 1000D så sørg for og få med objektivet som har IS i benevnelsen,da den er betydelig bedre en akkurat samme objektiv uten IS "stabilisering". PS:du er sikkert klar over det,men hvis det står bare kamerahus i annonsen så følger det ikke med objektiv Lenke til kommentar
Kristoffor Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Tror heller jeg ville satset på A300 istedefor A200,mener den er dårlig på høyere iso.Det medfølgende kitobjektivet som sony har går for og være bland de dårligeste. Hvis du kjøper 1000D så sørg for og få med objektivet som har IS i benevnelsen,da den er betydelig bedre en akkurat samme objektiv uten IS "stabilisering". PS:du er sikkert klar over det,men hvis det står bare kamerahus i annonsen så følger det ikke med objektiv Takk, skal huske på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå