Gå til innhold

Hvilket skjermkort?

Anbefalte innlegg

jeg tror jeg kanskje skal kjøpe meg nytt skjermkort snart. Men hvilket? Jeg har ikke pro :evil:

jeg har hørt at hovedkortet mitt asus a7v8x ikke fungerer bra sammen med ati 9700 kort, så jeg må nok gå for nvidia.

budsjettet er på ca 2500kr. Det kan være litt over men ikke så veldig mye.

Hvilket kort bør jeg velge, hvorfor og hvor er det billigst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjermkortet du har der holder vel en stund til gjør det ikke? Hvis du skal ha et nVidiakort som er såpass mye raskere enn den du har fra før så må du nok velge de raskeste Geforce FX korta... De tror jeg ikke du vil ha. Bråker som et uvær og koster skjorta! Behold det gamle skjermkortet ditt litt til du! :wink:

Lenke til kommentar
Det skjermkortet du har der holder vel en stund til gjør det ikke? Hvis du skal ha et nVidiakort som er såpass mye raskere enn den du har fra før så må du nok velge de raskeste Geforce FX korta... De tror jeg ikke du vil ha. Bråker som et uvær og koster skjorta! Behold det gamle skjermkortet ditt litt til du! :wink:

Ja må si meg enig i det. Men den 13mai blir jo fx 5900 ultra lansert, men det skjermkortet blir sinnsykt dyrt ca 500$

Lenke til kommentar
Har ikke fulgt så godt med i svingene, men hva menes det med at Radeon 9700 og ASUS a7v8x passer dårlig sammen? Gjelder det alle hovedkort som er basert på nForce2?

Hvorfor leser du ikke postene som handler om det du spørr om? Kan ikke huske å ha lest noe info om det du spørr om, så den var nye for meg.

Lenke til kommentar
Har ikke fulgt så godt med i svingene, men hva menes det med at Radeon 9700 og ASUS a7v8x passer dårlig sammen? Gjelder det alle hovedkort som er basert på nForce2?

Hvorfor leser du ikke postene som handler om det du spørr om? Kan ikke huske å ha lest noe info om det du spørr om, så den var nye for meg.

¨

Nei, det er derfor jeg spør her! Har ikke sett det bli nevnt før så derfor spør jeg her fordi jeg regner med at OterOter kan forklare for meg!;)

Lenke til kommentar

Mulig du ikke har øyne, men les litt lenger opp i denne tråden!!!

Lenke til kommentar

a7v8x er et kort basert på KT400, ikke nForce2. Og ja, dette chipsettet hadde store problemer med kort som tok i bruk 8x AGP. Men disse skal nå være løst, så har du den siste BIOS-oppdateringa til kortet, så skal det ikke være noe problem å kjøpe et 9700-nonpro, som jeg mener er det beste kortet til under 2500,-.

Lenke til kommentar

Ja må si meg enig i det. Men den 13mai blir jo fx 5900 ultra lansert, men det skjermkortet blir sinnsykt dyrt ca 500$

må jo ikke betale 5000 for et grafikkort.fx 5900 kommer i 3 utgaver,tror det billigeste koster ca 3000.

men ville også ha annbefalt et nvidiakort. 8)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
....jeg har hørt at hovedkortet mitt asus a7v8x ikke fungerer bra sammen med ati 9700 kort, så jeg må nok gå for nvidia....

Jeg har dette kortet og Radeon 9700Pro og det har ikke vært noe trøbbel så langt. Så vil nok anbefale et Radeon 9700 non pro til budjsettet ditt. Det er det kortet som er best i den prisklassen der og yter veldig bra jevnt over

Lenke til kommentar

a7v8x er et kort basert på KT400, ikke nForce2. Og ja, dette chipsettet hadde store problemer med kort som tok i bruk 8x AGP. Men disse skal nå være løst, så har du den siste BIOS-oppdateringa til kortet, så skal det ikke være noe problem å kjøpe et 9700-nonpro, som jeg mener er det beste kortet til under 2500,-.

Doh! Selfølgelig! Blandet den med a7n8x :oops:

Lenke til kommentar

Hmm syntes dette er litt drøyt ,,, ja har man ett TI 4200 kort så er vel ikke skjermkort førsteprioritet i en maskin,,,

Ja selv har jeg ett Radeon 8500/9100 og det holder så det suser...

Ja jeg kan ikke skjønne dette racet bare får noen få poeng mere i 3D marks...

Men men har man ræva full av pæng å ikke noe fornuftig å bruke dem på så er vel bedre skjermkort kanskje ikke det dummeste...

Men men er det ikke andre ting du har bruk får da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...