Khaffner Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Hittil har pappa brukt en eldre PDA fra HP til å surfe nettet gjennom sin Nokia E51 via Bluetooth. Nå ville ha prøve å erstatte PDA-en med en Asus Eee 900 med Xubuntu installert. Jeg trenger hjelp til å komme på nett. Google gir meg bare muligheter over USB-kabel, eller kjempeknotete metoder som er for lite brukervennlig eller ikke funker. Jeg har tidligere klart å koble til med et 3G-USB-modem fra netcom, det gikk smertefritt og utrolig enkelt, men over bluetooth går det mye vanskeligere virker det som. Kan dere hjelpe meg? edit: Over USB-kabel fungerer internet med en gang, måtte bare klikke "allow" og connect, og vips! Er tydeligvis noe med bluetooth Endret 12. juli 2009 av khaffner Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Eee 900 har jo ikke bluetooth? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 bruker usb-adapter Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 fikk det til, ved å installere ubuntu og bruke programmet blueman. Problemet var at den medfølgende bluetooth-manageren ikke støttet DialUp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå